۰

چگونه رمزعبور جی‌میل خود را تغییر دهیم؟

تغییر رمز عبور حساب‌های کاربری به‌خصوص پست‌الکترونیک توسط کاربران یکی از کار‌های توصیه شده از سوی کارشناسان امنیتی است که باید هر از گاهی صورت بگیرد.
کد خبر: ۱۹۰۹۳۰
۱۲:۳۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، کارشناسان امنیتی همواره به کاربران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توصیه می‌کنند که هر از گاهی تمامی گذرواژه‌های مورداستفاده خود را تغییر داده و به اصطلاح ریست کنند. علاوه بر آن، برخی مواقع که ممکن است هکر‌ها و مجرمان سایبری به حساب‌های کاربری کاربران نفوذ و دسترسی پیدا کرده باشند، لزوم تغییر گذرواژه توسط کاربران پررنگ‌تر از همیشه خواهد شد.

اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که حساسیت خاصی بر روی حساب‌های کاربری خود در سرویس‌های مختلف اعم از شبکه‌های اجتماعی و پست‌های الکترونیک دارید و مایل هستید که هر از گاهی گذرواژه و رمز عبور حساب‌های کاربری خود را تغییر دهید تا احتمال نفوذ هکر‌ها و مجرمان سایبری و سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه خود را به حداقل برسانید، مطالعه این گزارش می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

برای تغییر و ریست کردن گذرواژه حساب کاربری پست الکترونیک گوگل یا همان جیمیل، باید وارد اکانت خود شده و سپس در قسمت بالا سمت راست کلیک کرده و گزینه اکانت گوگل (Google Account) را انتخاب و کلیک کنید.

در این قسمت، تنظیمات مربوط به حساب کاربری گوگل شما در یک صفحه جدید و جداگانه نمایان می‌شود و در این فهرست، اطلاعات خصوصی خود همچون نام، جنسیت، تاریخ تولید و ... را در سمت چپ مشاهده خواهید کرد. در این قسمت شما همچنین قادر خواهید بود تاریخ آخرین باری که گذرواژه جیمیل خود را تغییر داده و ریست کرده‌اید، ببینید.

حالا به منظور ریست کردن گذرواژه، بر روی کلمه 'Password' کلیک کرده تا با وارد کردن رمز عبور فعلی و کنونی خود از هویت شما اطمینان حاصل کند. در این مرحله، گوگل از شما می‌خواهد که رمز عبور جدیدی را برای اکانت خود انتخاب کرده و آن را دو بار تایپ و وارد کنید.

بر اساس گزارش وب سایت تک رادار، همانطور که می‌دانید رمز عبور انتخابی شما باید حداقل ۸ کاراکتر باشد که می‌تواند شامل حروف الفبایی و نمایشی و همچنین اعداد باشد.

به گفته کارشناسان امنیتی، کاربران باید توجه داشته باشند که رمز عبور مورداستفاده خود برای سایر حساب‌های کاربری شأن را استفاده نکنند، در ساخت گذرواژه خود از سمبل و نماد‌های الفبایی و نمایشی استفاده کنند، از ترکیب اعداد و کلمات استفاده کنند، قانون «نه خیلی کوتاه، نه خیلی بلند» را رعایت کنند، از ترکیب نخستین حروف کلمات کمک بگیرند و در آخر رمز عبوری انتخاب نکنند که بعداً نتوانند آن را به یاد بیاورند.

در انتها، کاربران باید به منظور ثبت تغییرات، بر روی گزینه آبی رنگ تغییر رمز عبور 'Change Password' کلیک کنند تا رمز عبور جدید برای آن‌ها فعال سازی شود تا بتوانند دفعات بعدی با رمز عبور جدید خود به حساب کاربری خود وارد شوند.

چگونه رمزعبور جی‌میل خود را تغییر دهیم؟

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: