۰

توسعه شهر های مدرن زائران در کربلای معلی

آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) از توسعه شهر های مدرن زایران برای فراهم کردن اماکن تفریحی رایگان و افزایش گنجایش آن برای زایران خبر داد.
کد خبر: ۱۹۰۳۶۷
۱۱:۴۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مهندس«فرقان رضا جاسم» مسئول یگان اجرایی طرح های مهندسی و فنی کربلای معلی، گفت: توسعه شهر مدرن زیران برای خدمت به ساکنان شهر کربلا و زایران داخل و خارج از عراق ادامه دارد.

جاسم افزود: این توسعه با هدف گنجاندن بیشتر تعدادی شهروندان عراق و همچنین زایران به خصوص در مراسم های میلیونی انجام می گیرد.

وی ادامه داد: عملیات توسعه شامل شهر امام حسین(علیه السلام) واقع در جاده کربلا – بابل که از مرکز شهر کربلا(5 کیلومتر) دور تر است و شهر امام حسن(علیه السلام) واقع در جاده کربلا – نجف می شود.

این مسئول عراقی گفت: توسعه در شهر امام حسین(علیه السلام) شامل احداث ساختمانی متشکل بر 6 طبقه در مساحت 800 متر مربع برای هر طبقه است. علاوه براین، این ساختمان مجهز به آشپزخانه مرکزی، رستوران و بوستان است. کل مساحت این طرح 12 هزار متر مربع است.

وی افزود: اما شهر امام حسن(علیه السلام) شامل احداث یک ساختمان متشکل از شش طبقه در مساحت 9 هزار و 600 مترمربع است.

جاسم ادامه داد: این عملیات در دو طرح ادامه دارد. 43 درصد از شهر امام حسین(علیه السلام) به پایان رسیده است، اما 35 درصد از شهر امام حسن(علیه السلام) تکمیل شده است.

گفتنی است، استان مقدس امام حسین(علیه السلام) نخستین شهر مدرن برای زایران را سال 2012 میلادی افتتاح کرد و پس از آن شهر امام حسن (علیه السلام) در جاده نجف اشرف و شهر سید الاوصیاء علیه السلام در جاده بغداد را شروع کرد.این شهرها، سالن های بزرگی برای استقبال رایگان از زایران فراهم می کنند و همچنین بوستان، تفرجگاه و اماکن تفریحی در این شهرها، مراکز پرشکی و بهداشتی ساخته می شود.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: