۰

افتتاح نمازخانه زیبا در بیمارستان هیوستون

دو تن از پزشکان بیمارستان متدویست ویلوبروک در شهر هیوستون اقدام به راه اندازی نمازخانه ای با ورودی مزین به نقش و نگارهای اسلامی در بیمارستان کردند.
کد خبر: ۱۸۹۶۲۹
۱۴:۵۸ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، بیمارستان متدویست ویلوبروک در شهر هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا، نمازخانه ای برای مسلمانان ساخته است. این نمازخانه جدید در بخش شمالی بیمارستان واقع شده است و دارای ورودی زیبایی با نقش و نگارهای سنتی اسلامی و مزین به خوشنویسی آیات قرآنی است.

خواجه عظیم الدین، که یک جراح در بیمارستان می باشد، 6 ماه برای طراحی این ورودی وقت گذاشته است و می گوید زیباترین و بزرگترین اثر هنر خوشنویسی است که تاکنون انجام داده است. عظیم الدین جراح داخلی در بیمارستان که در 11 ژوئن به تیم جراحان بیمارستان پیوسته، همراه با دیگر همکارانش افتتاح نمازخانه جدید را جشن گرفتند.

محمد حنیف یکی دیگر از پزشکان این بیمارستان هم در طراحی و ساخت اتاق دخالت داشته اند. این نمازخانه که با همت دو پزشک راه اندازی شده دارای نسخه هایی از قرآن مجید به زبان های مختلف، یک محراب و جهت قبله می باشد.

عظیم الدین اعلام کرد با افتخار این پروژه را انجام داده و گفت: پیامبر (ص) می فرماید هر کسی که یک خانه برای خدا بسازید خدا یک خانه برای شما در بهشت می سازد.

متعهد به خدمت به نیازهای معنوی و پزشکی بیماران از تمامی ادیان  هستیم

کیث باربر مدیر بیمارستان گفت: ما خوشحالیم صاحب مکانی شده ایم که بیماران و پزشکان می توانند از آنجا به منظور عبادتگاه استفاده کنند. بیمارستان ما یک نهاد دینی محسوب می شود و متعهد به خدمت به نیازهای معنوی و پزشکی بیماران از تمامی ادیان و فرهنگ های مختلف است.

باربر افزود: منطقه ما بیشترین تعداد مساجد (18 مسجد در منطقه شمال غربی هیوستون) در ایالات متحده را دارد. مسلمانان نیز بخش مهمی از جامعه متنوع ما در اینجا محسوب می شوند.

ظفر طاهر نماینده کمیسیون برنامه ریزی هیوستون نیز گفت: این یک قدم مثبت برای افکار پیشرفته به سمت مسلمانان در هیوستون است. آنچه را که در واشنگتن می شنوید فراموش کنید. تا آنجا که ما می دانیم هیوستون شهر متنوعی است و ما به این افتخار می کنیم. مسلمانان بخشی از ما هستند.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: