۰

تجدید پیمان مجاهدان «گردان امام علی»عراق با امیرالمومنین و آیت الله سیستانی

جمعی از مجاهدان «گردان امام علی»عراق به مناسبت پنجمین سال صدور فتوای جهاد کفایی با با امیرالمومنین و آیت الله سیستانی تجدید پیمان کردند.
کد خبر: ۱۸۹۶۰۰
۱۱:۳۹ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، جمعی از مجاهدان «گردان امام علی»عراق به مناسبت پنجمین سال صدور فتوای جهاد کفایی مبارزه با جریان تکفیری و تروریستی داعش با امیرالمومنین علی (علیه السلام) و آیت الله سیستانی تجدید پیمان کردند.

حجت الاسلام شیخ طاهر الخاقانی و جمعی از فرماندهان گردان امام علی (علیه السلام) در این مراسم حضور داشتند و رزمندگان نیز با حضور در مقابل بارگاه مطهر امیرالمومنین (علیه السلام) و دفتر آیت الله سیستانی، یاد فتوای جهاد کفایی مبارزه با تروریسم را گرامی داشتند.

مجاهدان عراقی در این مراسم تصاویر آیت الله سیستانی و پرچم عراق را در دست داشتند و با شعائر و شعر خوانی بار دیگر یاد آن روزهای که هزاران تن از جوانان این کشور به فتوای جهاد کفایی لبیک گفتند و در خط مقدم نبرد بار تروریسم حضور داشتند را احیا کردند.

حجت الاسلام شیخ طاهر الخاقانی در این مراسم گفت: جوانان عراقی در راستای دفاع از اراضی و ملت عراق از با ارزش ترین چیزها یعنی نفس خود گذشتند و در این مسیر خون های بسیاری دادند تا در نتیجه اراضی این کشور از لوث جریان تکفیری و تروریستی داعش پاکسازی شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این مراسم تجدید پیمان و عهد با آیت الله سیستانی، اعلام التزام به قوانین، حمایت از خون پاک شهدا، خانواده شهدا و مجروحان و پشتیبانی از امنیت و ملت عراق است.

گفتنی است که دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالی دینی به مناسبت پنجمین سال صدور فتوای تشکیل حشد شعبی و جهاد کفایی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه نوشته شده است: در روز سیزدهم ژوئن ۲۰۱۴ یعنی پنج سال پیش، از این مکان مقدس، ندای مرجعیت عالی دینی و فتوای مشهور ایشان مبنی بر وجود دفاع کفایی صادر شد و خواستار آن شد که عراقی‌هایی که قادر به حمل سلاح هستند به نیروهای امنیتی برای دفاع از عراق و ملت و مقدساتش در برابر هجمه تروریست‌های داعشی بپیوندند، داعشی‌هایی که بخش‌های وسیعی از استان‌ها را اشغال کردند و بغداد پایتخت و برخی استان‌های دیگر را هم تهدید کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مردان شجاع و قهرمان عراق اعم از پیر و جوان و از طیف‌های مختلف پس از این دعوت (فتوا) با شور حماسی و عزم غیر قابل توصیف به میادین نبرد شتافتند و وارد دهها نبرد سخت به مدت بیش از سه سال با عزم و اراده راسخ شدند که طی آن دهها هزار شهید و دهها هزار مجروح و مصدوم برای نجات وطن عزیز و در راستای فداکاری برای عتبات مقدسه تقدیم کردند تا اینکه خداوند بر آنها منت نهاد و پیروزی را نصیب آنها کرد و سرزمین را از چنگال تروریسم نجات داد.

این بیانیه آورده است اگر عراقی‌ها با هم متحد نمی‌شدند و صفوف خود را یکپارچه نمی‌کردند و گروه‌های سیاسی هم اختلافات خود را کنار نمی‌گذاشتند و نیز اگر همکاری کشورهای دوست و برادر نبود، پیروزی (بر داعش) محقق نمی‌شد.
منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: