۰

بازسازی مسجد ۷۰۰ ساله در آنتالیا به پایان رسید + تصویر

یک مسجد باستانی ۷۰۰ ساله که توسط حفاری های باستان شناسان در جنوب استان آنتالیا در ترکیه پیدا شده بود، مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۸۹۵۶۸
۱۳:۲۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، به نقل از دیلی صباح، یک مسجد 700 ساله که پس از حفاری های باستان شناسان در جنوب استان آنتالیا در ترکیه کشف شده مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. بخش هایی از این مسجد مربوط به دوره حکومت بیگ‌نشین‌های آناتولیایی کشف شده بود.

کار حفاری و مرمت در مسجد علءاالدین، که در قرن 14 میلادی به دستور «علاءالدین بی» از بیگ نشین های کرامانو غلو در ناحیه کرکوتلی ساخته شده بود، 15 سال قبل آغاز شد. این مسجد در یک آتش سوزی در سال 1900 تخریب شده بود. مناره مسجد به دستور عثمان سلطان احمد وزیر اعظم مراد پاشا ساخته شده بود.

حفاری های انجام شده منطقه بخش های دفن شده ای از این مسجد را آشکار کردند. مسجد نقش های برجسته زیبایی داشته و دروازه تاج آن تعمیر شده است.

حسین کوسار مدیر مسئول اداره بازسازی و مرمت در این باره گفت: مسجد کاملا براساس طرح اولیه آن مرمت شده و به دلیل اینکه کار حفاری بخش های مسجد بسیار حساس و دقیق بود، پروژه مرمت نیز به طول انجامید.

کرامانویدها در قرن های 13 تا 16 بر بخش هایی از استان های جنوبی ترکیه از جمله کرامان، کونیا، اسپارتا، آنتالیا و رمزین حکومت می کردند که آن ها را بیگ نشین های آناتولیایی می نامند. زیرا آن ها مغولان آناتولی سلجوقی (سلطانات روم) را شکست داده و در سال 1243 به آناتولی حمله کردند. آنان تا زمان ظهور عثمانی ها یک قدرت مهم در شمال غربی محسوب شده و قلمرو خود را علیه امپراطور بیزانس گسترش دادند، مبارزه ای که دو قرن به طول انجامید.

بازسازی مسجد ۷۰۰ ساله در آنتالیا به پایان رسید + تصویر
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: