۰

هک خبرگزاری یمن و انتشار خبر حمله به نفتکش‌ها

مقامات یمنی تأیید کردند، سایت اینترنتی خبرگزاری رسمی این کشور هک شده و خبری دروغ به نقل از رئیس شورای عالی سیاسی یمن درباره قصد صنعاء برای حمله به نفتکش‌ها روی خروجی آن قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۸۹۴۵۷
۱۵:۴۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، مقامات یمنی تأیید کردند، سایت اینترنتی خبرگزاری رسمی این کشور هک شده و خبری دروغ به نقل از رئیس شورای عالی سیاسی یمن درباره قصد صنعاء برای حمله به نفتکش‌ها روی خروجی آن قرار گرفته است.

«ضیف‌الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی یمن از هک شدن سایت خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» خبر داد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وی گفت، کشور‌های عضو ائتلاف متجاوز به فریب و دروغ از طریق هک کردن صفحه اینترنتی خبرگزاری سبأ روی آورده اند و برای چند دقیقه محدود خبری را بر روی این سایت قرار دادند که حقیقت ندارد.

الشامی تأکید کرد: آنچه به مهدی مشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن نسبت داده شده، صحت ندارد و تحقیق کاملی در این زمینه انجام خواهد شد.

خبرگزاری سبأ هم تأیید کرد، سایت آن هک شده و اخبار کذب بر در خروجی آن قرار گرفته است.

«محمد المنصور» رئیس شورای مدیریت این خبرگزاری اعلام کرد، سایت خبرگزاری برای دقایقی هک و خبری دروغ از مصاحبه مهدی المشاط منتشر شد، اما تیم مهندسی اقدامات لازم را انجام دادند و سایت را در کنترل خود گرفتند.

در خبری که هکر‌ها بر روی سایت سبأ قرار داده بودند، ادعا شده بود مهدی مشاط گفته پهپاد‌ها و موشک‌های یمن قادرند به هر نقطه‌ای در کشور‌های حاشیه خلیج فارس برسند و «هر میدان نفتی یا نفتکش» در دریای سرخ «هدف مشروع» آنهاست.

این اقدام هکری در حالی انجام می‌شود که ارتش یمن این روز‌ها در واکنش به حملات ائتلاف سعودی، با پهپاد و موشک چندین بار تأسیسات و فرودگاه‌های سعودی را هدف قرار داده است
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: