۰
رای الیوم:

نشانه نژادپرستی ترامپ علیه مسلمانان در اظهاراتش علیه صادق خان

رای الیوم در گزارشی اظهارات تند رئیس‌جمهور آمریکا علیه «صادق خان» را از نشانه‌های نژادپرستی او علیه اسلام و مسلمانان توصیف کرد.
کد خبر: ۱۸۹۴۴۰
۱۴:۰۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، اظهارات تند دونالد ترامپ علیه صادق خان، شهردار لندن به عنوان یک مسلمان و پاکستانی الاصل، نه تنها نوعی دخالت در امور داخلی دیگران بلکه نشانه اقدامات تحریک‌آمیز و نژادپرستانه رئیس‌جمهور آمریکا علیه اسلام و مسلمانان است.

روزنامه الکترونیکی رای الیوم در سرمقاله خود نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از شهردار لندن با الفاظ تند انتقاد کرد و خواستار برکناری او شد ... این اقدام ترامپ نهایت تبعیض نژادی و فاشیسم است .. این اقدام ترامپ برای چیست .. آیا برای این است که شهردار لندن مسلمان است و اصلیت پاکستانی دارد؟ و اینکه پاسخ قاطع و کوبنده صادق خان چگونه باید باشد؟

زمانی که دونالد ترامپ به انتقاد‌های تند خود از شهردار لندن ادامه می‌دهد و مانند یک روز قبل که در پیامی توئیتری خواستار برکناری او در سریعترین زمان ممکن شد، چون او (صادق خان) یک فاجعه است و شرایط لندن در سایه مدیریت او هر روز بدتر می‌شود، به نظر می‌رسد ترامپ نه تنها همه اصول و تشریفات دیپلماتیک را نادیده می‌گیرد و در امور داخلی کشوری که تنها متحد قوی آمریکا است، مداخله می‌کند بلکه از زبان فاشیسم و نازیسم استفاده می‌کند که نشان دهنده اقدام مغرضانه و تحریک آمیز و نژادپرستانه وی علیه اسلام و مسلمانان است.

رئیس جمهور آمریکا بار‌ها از صادق خان انتقاد کرده است، چون وی وابسته به حزب کارگر انگلیس و مسلمان است و اصلیت پاکستانی دارد. صادق خان به خاطر داشتن لیاقت و شایستگی لازم و از طریق صندوق رای به این مقام (شهردار لندن) رسید. صادق خان از منتقدان سیاست‌های دونالد ترامپ به علت ممانعت از ورود شهروندان کشور‌های اسلامی به آمریکا است که بر اساس دیدگاه بسیاری، این اقدام ترامپ صرفا به علت مسایل نژادپرستانه است که ما نیز چنین باوری داریم.

کار صادق خان در خودداری از دیدار با دونالد ترامپ (در جریان سفرش به لندن) و انتقاد او از استقبال و مهمان نوازی بیش از اندازه دولت انگلیس از ترامپ در زمان سفر رسمی اخیر وی از لندن درست بود.

این کار صادق خان که به انتقاد تند اخیر ترامپ اهمیتی نداد و حاضر نشد در این سطح از گفتمان سخیف ورود کند، هم درست بود، چون رئیس جمهور کشوری که مدعی رهبری جهان آزاد و نماینده ارزش‌های آزادی، عدالت و برابری است، زیاد به اینگونه مسائل بی ارزش می‌پردازد.

دخالت رئیس جمهور آمریکا در امور داخلی کشور دیگر و حمایت علنی از نامزدی بوریس جانسون، نامزد راست افراطی محافظه کار برای تصدی مقام نخست وزیری انگلیس و یا نایجل فاراژ، رهبر حزب راست افراطی که رهبری پویش خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) را برعهده دارد و از مهاجران خارجی در انگلیس به شدت متنفر است، به معنای زیر پا گذاشتن همه آداب و اصول دیپلماتیک و تشریفات سیاسی است.

ترامپ شیفته نژادپرستی علیه مسلمانان و اعراب چه متحد آمریکا و یا دشمن آن است و به صورت نفرت انگیز به کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس و متحد واشنگتن به ویژه عربستان سعودی حمله کرده است. ترامپ ده‌ها بار حمایت آمریکا را به رخ این کشور‌ها کشیده و آنان را به بازگشت به دوره شتر سواری تهدید کرده است.

ترامپ همچنین با به رسمیت شناختن الحاق شهر اشغالی قدس و بلندی‌های جولان سوریه به اسرائیل و قطع کمک‌ها به آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا)، نژادپرستی اسرائیل علیه عرب‌ها و فلسطینی‌ها را پذیرفت.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: