۰

تغییر شکل جمجمه به دلیل کار زیاد با موبایل + تصویر

متخصصان آسیب‌های اسکلتی عضلانی در استرالیا هشدار داده‌اند: به دلیل آن که اکثریت افراد زمان زیادی را برای استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود به پایین نگاه می‌کنند، لبه‌هایی استخوانی در حال رشد در پشت و انتهای اسکلت جمجمه‌ آن‌ها است.
کد خبر: ۱۸۹۳۴۳
۱۴:۱۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، این متخصصان مدعی شده‌اند: شمار رو به افزایشی از مردم زائده‌هایی به نام برآمدگی‌های پس‌سری خارجی بزرگ در پایه جمجمه‌شان دارند که به دلیل استفاده مفرط از گوشی‌های هوشمند رشد کرده‌اند.

این زائده‌ها در ابتدا در دهه ۱۸۰۰ میلادی نادر تلقی می‌شد اما هم‌اکنون می‌توانیم این زائده‌های استخوانی را در پس سر خود با انگشت احساس کرده یا در افراد طاس مشاهده کنیم.

صرف ساعت‌ها برای استفاده از گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها می‌تواند فشار زیادی به قسمت‌هایی از بدن که کمتر استفاده می‌شوند وارد کرده و بدن را وادار به تغییر شکل آن‌ها کند
این زائده‌ها در افراد جوان‌تر با سرعت بیشتری در حال رشد است به طوری که  تحقیقات نشان می‌دهند که این برآمدگی‌های استخوانی در افراد بین ۱۸ تا ۳۰ ساله شایع‌تر است.

متخصصان "دانشگاه سان‌شاین کوست" در "کویینزلند" استرالیا تحقیقات دقیقی در مورد این پدیده به عمل آورده‌اند. آن‌ها استخوان‌های جمجمه بیش از یک هزار نفر بین ۱۸ تا ۸۶ ساله را بررسی کردند.

دکتر شاهار، مولف اصلی این مطالعه با اشاره به این که طی ۱۰ سال اخیر از ۲۰ سال سابقه کار درمانی او، رشد این زائده‌های استخوانی در پشت جمجمه افراد به طور فزاینده‌ای رو به افزایش است، علت افزایش این پدیده را زمان بیشتری به ویژه میان جوانان اعلام کرده است که به نگاه کردن به سمت پایین می‌گذرانند.

تغییر شکل جمجمه به دلیل کار زیاد با موبایل + تصویر

صرف ساعت‌ها برای استفاده از گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها می‌تواند فشار زیادی به قسمت‌هایی از بدن که کمتر استفاده می‌شوند وارد کرده و بدن را وادار به تغییر شکل آن‌ها کند.

به طور خاص عضلاتی که گردن را به پشت سر وصل می‌کنند، در حالی که سعی می‌کنند جمجمه را نگه دارند، بیش از حد به کار گرفته می‌شوند. میانگین وزن سر یک فرد بالغ، حدود پنج کیلوگرم است.

در پاسخ به بزرگ‌تر و قوی‌تر شدن این عضلات، اسکلت لایه‌های جدید استخوانی را برای تقویت و گسترش این ناحیه رشد می‌دهد.

برآمدگی‌های پس‌سری خارجی جمجمه افراد در حال حاضر به طور میانگین ۲.۶ سانتی‌متر تخمین زده شده‌اند که به گفته متخصصان بسیار بزرگ‌تر از میانگین اندازه‌گیری شده در سال ۱۹۹۶ میلادی است. دلیل این افزایش به اعتقاد متخصصان، یک "انقلاب تکنولوژیک دستی" است.

طبق تحقیقات در سال ۲۰۱۷ میلادی به طور میانگین هر فرد در انگلیس ۲۴ ساعت از هفته یا سه ساعت و نیم از روز را صرف استفاده از گوشی هوشمند خود می‌کند. این آمارهای نگران‌کننده حاکی از آن است که افراد هر ۱۲ دقیقه یک‌ بار گوشی‌های خود را چک می‌کنند.

هم‌اکنون می‌توانیم این زائده‌های استخوانی را در پس سر خود با انگشت احساس کرده یا در افراد طاس مشاهده کنیم

حدود ۷۸ درصد از انگلیسی‌ها یک گوشی همراه هوشمند داشته و یک پنجم از بزرگسالان این کشور هفته‌ای ۴۰ ساعت یا بیشتر را آنلاین هستند.

دکتر شاهار و همکاران او در تالیف این مطالعه این طور نوشته‌اند که "بار مکانیکی تکراری و پایدار" منجر به تطبیق تاندون‌ها و بافت‌های پیوندی بدن می‌شود.

این متخصصان خاطر نشان کرده‌اند که پیشرفت برآمدگی‌های پس‌سری خارجی بزرگ جمجمه افراد ممکن است به استفاده گسترده از فناوری‌های مبتنی بر صفحه در افرادی از تمام سنین، از جمله کودکان و هم‌چنین وضعیت نامناسب قرار گرفتن یا نشستن افراد مربوط باشد.

اختلالات اسکلتی عضلانی مرتبط با وضعیت نامناسب به هنگام استفاده از رایانه و تبلت به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان عامل خطر برای ابتلا به علائم مربوط به گردن، شانه‌ها و بازوها شناخته شده است.

به نوشته روزنامه دیلی میل، متخصصان تاکید کرده‌اند اگر چه این زائده‌های استخوانی پشت جمجمه افراد بعید است به خودی خود اثراتی مضر داشته باشند اما هرگز از بین نخواهند رفت و به رشد خود ادامه می‌دهند.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: