۰

مظنون حمله به کلیساهای سریلانکا در دام اینترپل

پلیس بین‌الملل (اینترپل) از بازداشت مظنون اصلی حمله به کلیساها و هتل‌های سریلانکا در شهر «دبی» امارات خبر داد.
کد خبر: ۱۸۹۲۵۷
۱۵:۲۸ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، پلیس بین‌الملل (اینترپل) از بازداشت مظنون اصلی حمله به کلیساها و هتل‌های سریلانکا در شهر «دبی» امارات خبر داد.

 احمد ملهان حیاتو محمد، ۲۹ ساله و اهل سریلانکا، مظنون اصلی حمله به کلیساها و هتل‌های سریلانکا، همراه با چهار مظنون دیگر با صدور حکم «اعلان قرمز»* از سوی اینترپل در امارات دستگیر شد.

پلیس سریلانکا در این زمینه اعلام کرد: پنج فرد تحت تعقیب در حمله به کلیساها و هتل‌های سریلانکا در «عید پاک» از امارات اخراج شدند.

براساس گزارش شبکه خبری فرانس ۲۴، پنج نفر در شهر دبی دستگیر شدند که از جمله آنان محمد ملهان، یکی از سرکردگان برجسته «جماعت توحید»، متهم به حملات سریلانکا ست.

یادآور می‌شود، روز یکشنبه اول اردیبهشت (۲۱ آوریل ۲۰۱۹) چند انفجار در کشور سریلانکا رخ داد و بنا بر اعلام پلیس، این انفجارها در سه شهر از جمله «کلمبو» پایتخت تجاری این کشور و هنگام مراسم «عید پاک» در کلیساها به وقوع پیوست. کلیسای «سنت آنتونی» در منطقه «کوچ‌چیکاده» پایتخت تجاری سریلانکا (کلمبو) و همچنین کلیسای «کاتوواپیتیا» در شهر «کاتانا» هدف انفجار قرار گرفت.

بنا بر اعلام پلیس سریلانکا، در هتل «شانگریلا» و «کینگ‌بری»، پایتخت تجاری این کشور، هم انفجارهایی رخ داد. در مجموع هشت انفجار و حمله انتحاری در شهرهای کلمبو، نگومبو و کاتانا رخ داد که ۲۵۳ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ تن مجروح شدند.

سریلانکا گروه محلی «جماعت توحید» را مسئول این انفجارها معرفی و اعلام کرده که این حملات را با کمک شبکه‌ای بین‌المللی سازماندهی کرده بود.
 
*اعلان قرمز (به انگلیسی: Red Notice)(لیست قرمز) یا اعلان برای افراد تحت پیگرد بدین معناست که با این اعلان می‌توان افرادی را که مرتکب جرم می‌شوند و به کشور یا کشورهای دیگر می‌گریزند، تحت پیگرد بین‌المللی قرار داد. بر این اساس اداره اینترپلِ کشوری که فرد تحت پیگرد در آنجا پیدا شود، باید بلافاصله اداره اینترپل کشور درخواست‌کننده و دبیرخانه مرکزی را مطلع کند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: