۰

عربستان سعودی خواستار انتشار اطلاعات برنامه‌ هسته‌ای ایران شد

عربستان سعودی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار تشدید فشارها و انتشار اطلاعات برنامه‌ هسته‌ای ایران شد.
کد خبر: ۱۸۹۱۳۹
۰۹:۱۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، عربستان سعودی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار تشدید فشارها و انتشار اطلاعات برنامه‌ هسته‌ای ایران شد. «یحیی شراحیلی»، سفیر عربستان سعودی در آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در سخنرانی خود در پنجمین جلسه شورای حکام از جامعه بین‌المللی و بازرسان آژانس خواستار افزایش فشارها بر برنامه هسته‌ای شد.

در همین ارتباط نیز شراحیلی در سخنان خود خواستار انتشار اطلاعات بیشتر از فعالیت‌های هسته‌ای ایران و تشدید بازرسی‌ها در این کشور شد.

شراحیلی همچنین مدعی شد که جامعه بین‌المللی نمی‌تواند اهداف ایران را در راستای گسترش قدرت خود در منطقه از طریق آزمایش‌های موشکی، توسعه تسلیحات و آنچه او رفتار تهاجمی ایران در قبال کشورهای منطقه خواند را نادیده بگیرد.

ادعاهای نماینده عربستان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی مطرح شده که این آژانس تا کنون در ۱۵ گزارش متناوب صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران و پای بندی تهران به تعهدات خود را تائید کرده است.

در عرین حال سفیر عربستان سعودی در آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در حالی اتهامات بی پایه خود را علیه ایران مطرح کرده که همواره از او به عنوان چهره‌ای به شدت تندور، مداخله گر و ضدایرانی در دستگاه سعودی یاد می‌شود.

شراحیلی که پیش از این در عراق به عنوان دیپلمات عربستان مشغول فعالیت بوده، در خردادماه سال گذشته نیز از سوی دولت بغداد به عنوان عنصر نامطلوب اخراج شده بود.
منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: