۰

توسعه مقام حضرت مهدی(عج) در کربلای معلی

مسئولان آستان مقدس امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) در معماری توسعه مقام امام مهدی (عج) مدرنیته و سنت را در هم آمیختند.
کد خبر: ۱۸۸۹۹۶
۱۰:۳۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، مهندس « ضیاء الصائغ» رئیس بخش امور مهندسی در آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام)گفت: توسعه مقام حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه شریف) در کربلای معلی همچنان ادامه دارد و گام های بزرگ به سمت مراحل پیشرفته برداشته می شود.

الصائغ افزود: آثار و ویژگی های توسعه براساس طراح های مدرن در این مقام مشخص و هویداست که سنت و مدرنیته را در هم آمیخته است و با آستان های مقدس حضرت عباس(علیه السلام) و حضرت امام حسین(علیه السلام) تناسب دارد.

رئیس بخش امور مهندسی در آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) ادامه داد: کار بتون ریزی و کاشی کاری کربلایی و کارهای برقی را پایان دادیم.

وی ادامه داد: کار سامانه ها و سیستم ها مانند سیستم خنک کننده ، سیستم اطفای حریق و سایر سیستم ها و سامانه ها را آغاز کرده ایم.

ضیاء الصائغ افزود: طرح مقام حضرت مهدی(عجل الله و تعالی فرجه شریف» در مدت مقرر شده به پایان خواهد رسید.

چندی پیش نیز مسئولان آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) از پیشرفت در مراحل زیرساختی سرداب الحجة (عجل الله تعالی فرجه شریف) و آینه کاری آن خبر دادند.

سرداب الحجه در بخش شمالی صحن امام حسین(علیه السلام) در مساحت یکهزار و 300 مترمربع قرار دارد که دو بخش باب الکرامه و باب السدره را با یکدیگر مرتبط می کند.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: