۴

فشار شیخ ثروتمند عراقی به ترامپ برای حمله نظامی به ایران

روزنامه «واشنگتن پست» فاش ساخته که یک شیخ ثروتمند عراقی به نام «نهرو الکسنازان» با نگارش نامه‌هایی به «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ از علاقه خود برای اقدام عملی آمریکا به منظور “تغییر رژیم” در ایران خبر داده است.
کد خبر: ۱۸۸۸۰۷
۱۰:۲۶ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه «واشنگتن پست» فاش ساخته که یک شیخ ثروتمند عراقی به نام «نهرو الکسنازان» با نگارش نامه‌هایی به «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ از علاقه خود برای اقدام عملی آمریکا به منظور "تغییر رژیم” در ایران خبر داده است.

 واشنگتن پست می‌نویسد او دو نسخه از این نامه را برای بولتون و همچنین مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا ارسال کرده است. این شیخ ثروتمند از دولت ترامپ خواسته است که موضع سرسختانه‌ای در قبال ایران اتخاذ کند. او تابستان سال گذشته هزاران دلار در هتل ترامپ خرج کرده و ۲۶ روز در آنجا اقامت داشته است.

این روزنامه در ادامه می‌افزاید: چند ماه پس از نگارش آن نامه‌ها کسنازان در هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن اقامت داشته است؛ دقیقا در قلب جایی که اتهامات نقض قانون اساسی علیه ترامپ مطرح شده است. ترامپ نزدیک به ۴۱ میلیون دلار از این هتل در سال ۲۰۱۸ میلادی درآمد داشت. تنها سوئیت‌های این هتل برای اقامت به‌ازای هر شب، دو هزار دلار هزینه برای مسافران دارد.

این شیخ ثروتمند عراقی به واشنگتن پست گفته که از موضع تهاجمی بولتون در قبال ایران و علاقه او برای تغییر رژیم در آن کشور حمایت می‌کند. او گفته که در ماه جولای از ترامپ خواسته تا موضع تندی علیه ایران اتخاذ کند. او در نامه خود نوشته که هدف‌اش رسیدن به توافق متقابل با دولت امریکا برای تضعیف حکومت دینی ایران و پایان دادن به هژمونی آن در منطقه است. او خواستار حمله نظامی ارتش امریکا علیه ایران برای به زعم خود پایان دادن به کار حکومت ایران شده است. با این حال، اقامت نزدیک به یک ماهه او در هتل ترامپ و خرج کردن پول در آنجا به پرسش‌ها دامن زده است که آیا او از این طریق خواستار اعمال فشار بر ترامپ برای تحقق آرزوهایش بوده است یا خیر.

این شیخ عراقی به واشنگتن پست گفته که خواستار عملیات نظامی جراحی شده و فوری علیه تاسیسات امنیتی و نظامی ایران است. او گفته اگر امریکا از موضع بولتون در قبال ایران عقب‌نشینی کند به ضرر وجهه خود در جهان عمل کرده است.

این روزنامه می‌نویسد: کسنازان رهبر یک فرقه مسلمان صوفی در عراق است. او دیگر در عراق اقامت ندارد چرا که گفته می‌شود پیش از حمله امریکا علیه عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی عامل اطلاعاتی سیا و گزارش و خبردهنده به نهادهای امنیتی امریکا بوده است و در این‌باره پرونده حقوقی‌ای علیه او باز شده است. او اکنون در قصری در امان پایتخت اردن زندگی می‌کند. او خود را نامزدی خوب برای ریاست جمهوری عراق می‌داند و می‌گوید می‌خواهد با دولت ترامپ همکاری و معامله کند.

این شیخ ثروتمند عراقی به واشنگتن پست گفته است که هتل ترامپ در ۴۰ مایلی بیمارستانی که او در آنجا تحت درمان است قرار دارد و از این نظر موقعیت جغرافیایی هتل برای او خوب بوده است. با این حال، خرج کردن زیاد پول در آن هتل بر ابهامات در مورد میزان صداقت این فرد درباره گفته‌هایش افزوده است. پیش از این نیز گفته شده بود که یک لابی واسته به عربستان در اکتبر ۲۰۱۶ تا مارس ۲۰۱۷ میلادی ۲۷۰ هزار دلار در هتل ترامپ در واشنگتن پول خرج کرده بود.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
نظرات بینندگان
ایرانخواه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
واخ واخ تررسیدم،این نهرو باید مراقب جیبش باشه بهتره تاحمله به ایران.و السلام
خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
ترامپ این شئ ثروتمند را ایظا جادو کرده تا اورا هم مثل گاو جوانش بن سلمان بدوشه.
حمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
فامیلش مورد داره
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
بنام خدا
با سلام ، آرزوی نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به گور خواهی برد .....