۰

عربستان برای نخستین بار نقاب را برای زنان ممنوع کرد

سفارت عربستان در سریلانکا اعلام کرد: داشتن نقاب برای زنان عربستان را ممنوع است و فرد متخلف مجازات سنگینی خواهد شد.
کد خبر: ۱۸۸۵۰۳
۱۴:۴۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، سفارت عربستان در سریلانکا در بیانیه ای از شهروندان عربستانی مقیم در سریلانکا خواست تا از گذاشتن پوشش بر صورت«نقاب» بپرهیزند و به قانون فوق العاده ای که مقامات سریلانکا از روز 29 آوریل قرار دادند، پایبند باشند.

به براساس این بیانیه، زنان عربستان هرگز در اماکن عمومی با نقاب ظاهر نمی شوند و صورت خود را نمی پوشانند. در صورتی عدم رعایت این قانون، فرد خاطی به شدت مجازات می شود.

« مایتریپالا سیریسنا» رئیس جمهور سریلانکا گفت: به قانون فوق العاده برای تصویب ممنوعیت نقاب روی آورده اند.

دفتر ریاست جمهوری سریلانکا گفت: هرپوشش صورت که مانع شناسایی هویت شود، به دلایل امنیتی ممنوع است.

با اعلام این تصمیم، رهبران مسلمان با انتقاد نسبت به آن اعلام کردند که این تصمیم تنها ممنوعیت نقاب یا برقع را دربرنمی گیرد، بلکه لباسی را که برخی زنان مسلمان می پوشند، هدف قرار داده است.

مقامات سریلانکا درحالی این قانون فوق العاده را اعلام کردند که نزدیک به 10 درصد از جمعیت 21 میلیونی سریلانکا را مسلمانان تشکیل می دهند.

این تصمیم مقامات سریلانکایی در پی حمله تروریستی به هشت کلیسا و هتل در این کشور در 21 آوریل گذشته اتخاذ شده است. اگرچه پس از حمله تروریستی حملات ضد مسلمانان در این کشور افزایش یافته است. به طوری که سازمان عفو بین الملل اخیرا در بیانیه ای از مقامات این کشور خواست تا تدابیر لازم را برای حمایت از اقلیت مسلمان در برابر حملات خشونت بار اتخاذ کنند.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: