۰

رمضان در کلمبیا از نگاه دیده بان الازهر

دیده بان الازهر با راه اندازی کمپین «رمضان در جهان» به بررسی وضعیت مسلمانان کلمبیا در ماه مبارک رمضان پرداخت.
کد خبر: ۱۸۸۳۱۹
۱۰:۵۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، دیده بان الازهر کمپین«رمضان در جهان» را برای بررسی وضعیت مسلمانان جهان در ماه رمضان به راه انداخته است. به همین دلیل این دیده بان آداب و رسوم ماه رمضان مسلمانان کلمبیا را بررسی می کند.

این دیده بان در گزارش خود آورده است که مسلمانان این کشور تلاش می کند تا فضای اجتماعی و روحانی را برای گسترش ارزش های بخشش، دوستی و برادری ایجاد کنند.

در این گزارش آمده است که انجمن اسلامی شهر مایکاو هرساله از ماه رمضان استقبال می کند. جایی که اعضای انجمن اجرایی در اتحادیه اسلامی شهر مایکاو و ائمه و معلمان فقه و زبان عربی چند روز قبل از ماه رمضان برای آماده کردن برنامه فعالیت هایی که قرار است در طول این ماه برگزار شود، گردهم جمع می شود.

این انجمن اسلامی در طول این ماه مبارک به برپایی نمازجمعه های جمعه و تراویح که به طور مستقیم از تلویزیون خصوصی پخش می شود، و برپایی افطارهای دسته جمعی روزانه داخل مسجد اقدام می کنند.

این انجمن همچنین به جمع آوری برخی کمک های خیرخواهانه و رساندن آن به نیازمندان به ویژه غیرمسلمانان به منظور تقویت همزیستی و همبستگی بین فرزندان یک کشور اقدام می کنند. این انجمن در خلال اقدامات خیرخواهانه برای ارایه تصویر واقعی از اسلام و آشناکردن شهروندان کلمبیایی با ارزش های این دین حنیف و اصول آن تلاش می کند.

در همین حال، مدرسه عربی در شهر مایکاو برخی از زمان ها را هنگام دروس تحصیلی به تشریح برخی مسایل مربوط به روزه و تقویت ارزش ها و فضایل در این ماه مبارک و ضرورت محافظت از آنها در باقی سال اقدام می کند. این مدرسه علاوه براین، به برگزاری مسابقات قرآن کریم بین دانش آموزان مدرسه عربی و توزیع جوایز در روز 27 ماه رمضان مبادرت می کند.

دیده بان الازهر تاکید دارد که مسلمانان در آمریکای لاتین شاید بیش از کسانی که در اروپا زندگی می کنند، به اینگونه فعالیت های نیاز دارند؛ این مسئله به دلیل تعداد کم آنها و کمبود مساجد و مراکز اسلامی در این کشورهاست.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: