۰

۵ گیاه گرمسیری با خواص ضدسرطانی

در یک مطالعه اخیر محققان خواص ضد سرطانی چند گیاه گرمسیری را شناسایی کرده‌اند.
کد خبر: ۱۸۸۲۰۶
۱۶:۰۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، محققان گروه داروسازی دانشگاه ملی سنگاپور سه سال را صرف تحقیق روی خواص دارویی گیاهان محلی کردند. آن‌ها دریافته‌اند که سه گونه از این گیاهان به طور خاص در مهار رشد چندین سرطان مؤثر هستند.

با وجود استفاده گسترده از داروهای مدرن در سنگاپور سنت استفاده از گیاهان بومی برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله سرطان همچنان وجود دارد.

این گروه تحقیقاتی بر هفت گیاهی که به طور سنتی برای درمان سرطان استفاده می‌شود تمرکز داشته است. اسامی علمی این گیاهان عبارتند از:

- Leea indica

- Clinacanthus nutans

- Clausena lansium

- Pereskia bleo

- Strobilanthes crispus

- Vernonia amygdalina

- Vitex trifolia

در این مطالعه محققان عصاره برگ های تازه، سالم و بالغ این گیاهان را فراهم کرده و اثرات آن‌ها را بر سلول‌های سرطانی پستان، تخمدان، رحم، گردن رحم، خون، کبد و روده بزرگ بررسی کردند.

به گفته محققان سه گیاه Leea indica ، Vernonia amygdalina و Vitex trifolia روی تمام هفت نوع سرطان مذکور تاثیر دارد. Clausena lansium و Strobilanthes crispus نیز روی برخی از سلول‌های سرطانی موثرند.

نکته جالب توجه آن که بر خلاف تصور عموم گیاه Clinacanthus nutans روی سلول‌های سرطانی تاثیری ندارد. محققان این فرض را در نظر گرفته‌اند که ممکن است این گیاه فایده‌ای به جز کشتن سلول‌های سرطانی برای بیماران سرطانی به همراه داشته باشد.

به گفته یکی از مولفان این مطالعه، گیاهان دارویی برای درمان بیماری‌های گوناگون از زمان‌های قدیم استفاده می‌شوند اما هنوز خواص ضد سرطانی آن‌ها به خوبی مورد بررسی و مطالعه قرار نگرفته است. اما یافته‌های اخیر، شواهد جدید علمی برای استفاده از گیاهان سنتی به منظور درمان سرطان ارائه داده و راه را برای توسعه عوامل جدید درمانی هموار کرده است.

محققان خاطر نشان کرده‌اند که با این حال هنوز تحقیقات بیشتری برای شناسایی ترکیبات فعالی که اثرات ضد سرطانی مرتبط با این گیاهان را به همراه می‌آورند، نیاز است و از بیماران سرطانی خواسته‌اند تا بدون مشورت پزشک خود از این گیاهان استفاده نکنند.

بنا بر گزارش سایت تخصصی مدیکال نیوز تودی، دانشمندان از حدود ۶۰ سال قبل در حال بررسی تأثیرات ضد سرطانی گیاهان بوده و به تازگی دریافته‌اند که بعضی از گونه‌های گیاهی موجود در جزایر موریس دارای ترکیبات شیمیایی و خواص مفید برای درمان مبتلایان به سرطان است.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: