۰

واکنش مردم مصر به ساخت یک مسجد ۸۰۰ میلیون پوندی

اظهارات رئیس شرکت «پیمانکاران عرب» مصر مبنی بر ساخت یک مسجد باهزینه ۸۰۰ میلیون پوندی در پایتخت جدید اداری این کشور بحث و جدلهایی را در میان مردم و فعالان اجتماعی در این کشور برانگیخته است.
کد خبر: ۱۸۸۱۵۶
۱۱:۵۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، «محسن صلاح» رئیس شرکت «پیمانکاران عرب» مصر اعلام کرد: این شرکت برای ساخت یک مسجد جدید با نام «مسجد مصر» در مساحتی نزدیک به 487 هزار و 200 مترمربع و باهزینه ای بالغ بر 700 تا 800 میلیون پوند( نزدیک به 45 میلیون دلار آمریکا) در پایتخت جدید اداری آماده می شود.

اظهارات رئیس شرکت پیمانکاران مصر برای ساخت یک مسجد باهزینه ای بین 700 تا 800 میلیون پوند واکنش های گسترده ای را در این کشور که در شرایط اقتصادی بدی به سرمی برد، درپی داشته است.

فعالان اجتماعی دولت «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر را به هدر دادن اموال این کشور با ساخت کاخ های ریاست جمهوری و مساجد لوکس به جای توسعه مدارس و بیمارستان ها و خدمات زیرساختی در این کشور متهم کردند.

صلاح در اظهارات مطبوعاتی گفت: شرکت پیمانکاران عرب، عملیات حفاری را در مکان این مسجد جدید آغاز کرده است.  بهای اقدامات کنونی اجرا شده در پایتخت جدید نزدیک به هفت میلیارد پوند(420 میلیون دلار) است. هدف این است که در آینده با مشارکت رسمی این شرکت با شرکت چینی این فعالیت ها گسترش یابد تا منطقه برج های بزرگ در یک منطقه تجاری ایجاد شود.

پایتخت اداری جدید یکی از بزرگترین مساجد در سطح جهان به نام مسجد «الفتاح العلیم» را با 21 گنبد و هفت سالن مراسم در خود جای داده است. عبدالفتاح الیسیس در اوایل ژانویه گذشته این مسجد را همزمان با میلاد مسیح افتتاح کرد.

در همین حال، «نجاد البرعی» حقوقدان مصر اعلام کرد: ساخت یک مسجد با مبلغ 800 میلیون دلار به معنای هدر دادن اموال عمومی است، زیرا مصر نیاز به مسجد و اوپرا ندارد، بلکه به بیمارستان و مدارس و حقوق مناسب به معلمان و پزشکان نیاز دارد.

گفتنی است، پایتخت جدید اداری مصر در 45 کیلومتری شهر قاهره قرار دارد.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: