۰

حذف نمادهای اسلامی در چین

در استان‌های «هبی» و «جیلین» چین دستور داده شده تابلوهای عربی و مربوط به غذای‌های «حلال» از فروشگاه‌های مسلمانان برداشته شود.
کد خبر: ۱۸۸۰۶۰
۱۲:۵۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، مقامات قضایی این دو استان چندی پیش دستور دادند همه  تابلوهای عربی و نمادهای مربوط به محصولات غذایی «حلال» از فروشگاه‌های مسلمانان «هوی» در شهر چانگینگ جمع آوری شوند و در صورتی که آنها از این قانون پیروی نکنند، مغازه‌هایشان بسته خواهد شد.

یکی از صاحبان این مغازه‌ها در این زمینه گفت: در حال حاضر نماد محصولات غذایی حلال و نوشته‌های آن به زبان عربی که نمایانگر اعتقادات ما هستند را در سطح شهر چانگینگ نمی‌توان پیدا کرد.

همچنین به رستوران‌های مسلمانان در شهر «چانگچون» دستور داده شد که نمادهای اسلامی و زبان عربی را از تابلوهایشان حذف کنند. مسئولان می‌گویند که باید این سخت‌گیری‌ها در سراسر شهر اعمال شود و همه نمادهای اسلامی برداشته شود.

یکی از صاحبان رستوران نیز در این رابطه بیان داشت: این سرکوب‌ها علیه مسلمانان در همه کشور اعمال می‌شود.

وی افزود: ما سالهاست از نمادهای اسلامی استفاده کرده‌ایم و مشتریان ما به با توجه به این تابلوها به ما مراجعه می‌کردند. از وقتی که این تابلوها را برداشته‌ایم، درآمد ما در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ یوان (در حدود ۸۵ تا ۱۰۰ دلار) در روز کاهش یافته است.

«هوئی» نام یک گروه قومی بزرگ در کشور چین است. هویی‌ها در شمال این کشور زندگی می‌کنند و بیشتر آنها مسلمان هستند. این قوم در واقع بخشی از قوم «هان» یعنی قوم اصلی کشور چین هستند با این تفاوت که مسلمان هستند و تعداد آنها ۱۵ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. قوم هوئی نقش مهمی در فرهنگ چینی قدیم داشته‌اند و هنرهای بسیاری در چین از این قوم منشأ گرفته اند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: