۰

انتقاد به ممنوعیت حجاب در مدرسه‌ آفریقای جنوبی

مسئولان سازمان‌های اسلامی آفریقای جنوبی و والدین دانش‌آموزان مسلمان، از ممنوع شدن حجاب در مدرسه‌ای در شهر دوربان شدیداً انتقاد کردند.
کد خبر: ۱۸۷۴۷۰
۰۹:۴۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان‌های اسلامی و والدین دانش‌آموزان مسلمان از مسئولان این مدرسه در منطقه سیدنهام (Sydenham) در شهر دوربان آفریقای جنوبی که حجاب را برای  دانش‌آموزان روزه‌دار در ماه رمضان ممنوع اعلام کرده‌اند انتقاد کردند.

«یاسره محمد»، رئیس شبکه مسلمانان آفریقای جنوبی (South African Muslim Network)، در این باره گفت: سازمان ما کتابخانه مدرسه را بازسازی و به آن کتاب اهدا و باغچه سبزی و گیاه در آن درست کرده است.
 
وی افزود: این کارها فقط برای دانش‌آموزان مسلمان نبود، بلکه برای همه است. با این حال ما به شدت از تصمیم مدرسه برای جلوگیری از عمل دانش‌آموزان به دستورات دینی خود ناخرسندیم.

«فیصل سلیمان»، یکی دیگر از مسئولان این شبکه، گفت: ناراحت‌کننده است که از کودکان ما که شاید برای نخستین بار روزه گرفته‌اند خواسته شده که حجاب نداشته باشند. داشتن حجاب نشان‌دهنده پایبندی زن مسلمان به دین خود است.

مولانا «عبدالله خان» از جامعه‌العلمای «کوازولو ناتال» در شهر دوربان نیز با تأکید بر اینکه آزادی دینی بخشی از قانون اساسی آفریقای جنوبی است، اضافه کرد: شنیدن اینکه مدرسه‌ای تصمیم گرفته حجاب را ممنوع کند حیرت‌آور است.
 
همچنین والدین این دانش‌آموزان هفته گذشته پس از اینکه به فرزندان آنها گفته شد حجاب و کلاه جزو پوشش رسمی مدرسه نیست و باید آن را از سر بردارند، از این اقدام در رسانه‌های اجتماعی انتقاد کردند.

یکی از والدین دانش‌آموزان گفت: این تصمیم عادلانه نیست و فکر می‌کنم مدیر مدرسه فردی خودخواه است و وزارت آموزش و پرورش باید در این باره مداخله کند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: