۰

مادر ایرانی در هر کجای دنیا برای فرزندش تابعیت ایرانی می گیرد

رییس کمیته زنان، خانواده و جوانان مجلس تاکید کرد:‌ تصویب لایحه اعطای تابعیت به کودکان زنان ایرانی علاوه بر اینکه در حوزه بین الملل شأن مقام و زن ایرانی را نشان می‌هد، بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.
کد خبر: ۱۸۷۱۰۲
۱۱:۲۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، رییس کمیته زنان، خانواده و جوانان مجلس تاکید کرد:‌ تصویب لایحه اعطای تابعیت به کودکان زنان ایرانی علاوه بر اینکه در حوزه بین الملل شأن مقام و زن ایرانی را نشان می‌هد، بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

زهرا ساعی، درباره بررسی جزئیات لایحه اعطای تابعیت به کودکان زنان ایرانی گفت: جزئیات این لایحه مانند کلیات در صحن مجلس بررسی خواهد شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان در مورد بررسی لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی همکاری بسیار خوبی داشتند و به خوبی به اهمیت این لایحه واقف هستند.

وی تاکید کرد: لایحه اعطای تابعیت به کودکان زنان ایرانی از قوانین بسیار خوب مصوب مجلس دهم است که دستاوردهای خوبی به همراه دارد و رافع بسیاری از مشکلات خواهد بود.

رئیس کمیته زنان، خانواده و جوانان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس خانه مردم است و بخشی از این مردم مادرانی هستند که بسیاری از آن‌ها به همراه فرزندان خود به نمایندگان خانم برای رفع مشکلات‌شان مراجعه می‌کردند و امیدوارم با این هدیه به آنان، مشکلات زندگی‌شان حل شود.

وی خاطرنشان کرد: با تصویب لایحه اعطای تابعیت به کودکان زنان ایرانی می‌توان گفت امید را در زنان روشن کردیم و نشان دادیم که در جامعه اسلامی ما آن‌ها چه اهمیت و ارزشی دارند.

این عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: چندین سال است که بررسی اعطای تابعیت به کودکان زنان ایرانی در کشور مطرح است اما هچ‌گاه مشکل این عزیزان حل نشده است.

وی ادامه داد: در مقاطعی پیشنهاداتی مطرح شد مانند اینکه اگر  به یک سنی که رسیدند برگه‌هایی برای احراز هویت و انجام برخی از کارها همانند تحصیل داده شود اما اتفاقی در عمل رخ نداد.

ساعی با اشاره به اینکه برخی از این افراد سن بالایی دارند و دارای خانواده هستند و مشکلات‌شان همچنان پابرجا است باید برای‌شان فکری می‌کردیم، گفت: چندین بار بررسی تابعیت فرزندان زنان ایرانی در قالب طرح و لایحه به مجلس آمد  اما  متاسفانه به دلایل امنیتی و  اجتماعی نتوانستند مجلس، دستگاه‌ها و وزراتخانه‌های مربوطه را قانع کنند.

وی ادامه داد: ‌۲ سال است که روی این طرح کار شد و من به عنوان رئیس کمیته زنان خانواده و جوانان مجلس در جلسات متعددی در خصوص این لایحه شرکت می‌کردم و مسائل را در کمیسیون‌های اجتماعی و قضایی مطرح کردم و به دوستان گفتم که این موضوع جنبه‌های‌ اجتماعی و فرهنگی بسیار مهمی دارد.

رئیس کمیته زنان خانواده و جوانان مجلس تاکید کرد: با تصویب لایحه اعطای تابعیت به کودکان زنان ایرانی شأن، احترام، کرامت و ارزش را به او برگرداندیم، فرزندی که مادر ایرانی دارد باید تابعیت ایرانی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در طی این سال‌ها مباحثی مطرح می‌شد و مانع ایجاد می‌کرد، در تمام دنیا اعطای تابعیت یا بر اساس خون است یا خاک و ما باید یکی از این دو موضوع را در نظر می‌گرفتیم و در کشور ما بحث خون مطرح است که از پدر می‌آید و ما معتقد هستیم اگر فردی مادرش ایرانی است باید این ارزش و شأن را به مادر وی بدهیم.

ساعی یادآور شد: سال گذشته مطرح شد فرزندانی که داخل ایران متولد شدند، تابعیت ایرانی بگیرند من و سایر دوستان مخالفت کردیم، امروز هر مادر ایرانی در هر کجای دنیا فرزندی را به دنیا بیاورد می‌تواند برای وی تابعیت ایرانی بگیرد.

 وی تاکید کرد:‌ تصویب این لایحه در حوزه بین‌الملل شأن مقام و زن ایرانی را نشان می‌دهد و بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.
منبع: ILNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: