۰

سه میلیون زوج در کشور نابارور هستند

مدیرملی پروژه جمعیت در وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۳ میلیون زوج نابارور در کشور ما وجود دارد که متأسفانه سالانه ۸۰ هزار نفر به آمار این افراد افزوده می‌شود.
کد خبر: ۱۸۶۶۷۸
۱۲:۰۷ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، ساره محمدی مدیرملی پروژه جمعیت در وزارت بهداشت  با بیان اینکه در حال حاضر نرخ باروری در کشور ما ۲.۰۵ درصد است، اظهار داشت: این رقم تقریبا با نرخ جایگزین برابر بوده یعنی اینکه به ازای هر مرگ و میر ما تولد داریم. اما توجه داشته باشیم که وضعیت کشور در حوزه جمعیت مناسب نیست.

وی افزود: در حال حاضر نرخ رشد جمعیت شرایط خوبی ندارد و کشور به سمت پیر شدن در حال حرکت است.

محمدی با بیان اینکه سن افزایش نرخ سرباری به دو طیف کودک و سالمند تقسیم‌بندی می‌شوند توضیح داد: این دو طیف نمی‌توانند مولد اقتصاد باشند و اگر وضعیت کشور ما به همین روال پیش برود در آینده از لحاظ اقتصادی و اجتماعی وضعیت خوبی نخواهیم داشت.

مدیرملی پروژه جمعیت در وزارت بهداشت با بیان اینکه موضوع جمعیت یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است، گفت: تمام ارگان‌ها برای افزایش نرخ جمعیت باید دست به دست یکدیگر بدهند و در زمینه کارهای اجتماعی، فرهنگی و تأمین زیرساخت‌های اجتماعی در کنار دولت قرار گیرند تا رشد جمعیت افزایش پیدا کند.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر ۳ میلیون زوج نابارور در کشور ما وجود دارد، گفت: متأسفانه سالانه ۸۰ هزار نفر به آمار این افراد افزوده می‌شود.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: