۰

حضور نظامی آمریکا در افغانستان تا پایان جنگ ادامه خواهد داشت

رییس ستاد ارتش آمریکا اظهار داشت تا پایان کامل جنگ و درگیری‌ها در افغانستان، لازم است نیروهای آمریکایی در این کشور باقی بمانند.
کد خبر: ۱۸۶۶۷۷
۱۱:۵۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، «جوزف دانفورد» رییس ستاد ارتش آمریکا تاکید کرد تا پایان کامل جنگ و درگیری‌ها در افغانستان، لازم است نیروهای آمریکایی در این کشور باقی بمانند.

این اظهارات ظاهرا اشاره به حضور درازمدت نظامی آمریکا در افغانستان دارد؛ موضوعی که در ابراز نظرهای مقامات آمریکایی حداقل در ماه‌های اخیر تازگی دارد.

به نوشته رویترز، ژنرال دانفورد روز چهارشنبه در کنگره آمریکا گفت: فکر می‌کنم تا زمانی که بی ثباتی در افغانستان ادامه داشته باشد، ما به حفظ نیروهای ضد تروریزم در آنجا نیاز داریم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که آمریکا ظرف ماه‌های اخیر درگیر مذاکرات طولانی و پشت درهای بسته با نمایندگان گروه طالبان بر سر احتمال پایان دادن جنگ در این کشور بوده است.

به گفته منابع طالبان و مقامات آمریکایی، طرح خروج نیروهای خارجی از افغانستان و نیز تضمین اینکه افغانستان بار دیگر به پایگاهی برای تروریزم بین‌المللی تبدیل نخواهد شد، از مسایل مورد بحث در این گفتگوها بوده است.

خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان که درگیر مذاکرات مستقیم با طالبان است، گفته که آمریکا در صورتی که مطمئن شود تهدید امنیتی از افغانستان متوجه جهان نیست، به ادامه حضور نظامی در این کشور نیاز نخواهد داشت.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: