۰

اینجا مسلمانان در هوای۴۰ درجه روزه می‌گیرند

مسلمانان هند در ماه مبارک رمضان ساعات های طولانی را در درجه حرارت بالای ۴۰ به روزه داری می پردازند.
کد خبر: ۱۸۶۶۱۹
۱۶:۱۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، مسلمانان در هند در درجه حرارت بالای 40 تا 42 به استقبال ماه مبارک رمضان رفتند و انتظار می رود که ساعت های روزه داری طولانی تر از چهار دهه پیش باشد که براین اساس این مدت بین 15 تا 16 ساعت ارزیابی می شود.

به نظر می رسد که فضای رمضان داخل شهرهای مسلمان نشین مانند دهلی ، حیدرآباد، بوپال، بمبئی و اگرا یک فضای خاص و روحانی است و مشخص است که این ماه مبارک حلول کرده است؛ به طوری که مردان، زنان و کودکان در بازار به دنبال خرید لوازم این ماه مبارک از جمله سجاده های نماز و نوشیدنی و کالاهای مختلف مورد نیاز هستند.

 این شور و اشتیاق مسلمانان هند به مساجد در سراسر این کشور به ویژه مساجد تاریخی مانند مسجد جامع در دهلی که در دوره مغول در قرن 17 برمی گردد، مسجد مکه در حیدرآباد، تاج المساجد در بوپال، مسجد المناره در بمبئی تسری یافته است و در این ماه مبارک از روزه داران برای ادای نماز و عبادت استقبال می کنند.

مساجد هند پیش از آغاز ماه مبارک خود را برای این ضیافت الهی آماده کرده است، به طوری که مسئولان حیدرآباد 100 هزار روپیه به 800 مسجد برای فراهم کردن وعده های افطاری رایگان برای روزه داران نیازمند و مستمند ارایه کرده است.

در همین حال، یکی از نوشیدنی های محبوب و مردمی در سفرهای ماه رمضان خانواده های هندی نوشیدنی صورتی رنگ «روح افزا» است که در بازگرداندن نشاط به بدن تاثیرگذار است و انرژی زیادی منتقل می کند. به نظر می رسد که در حال حاضر بسیاری از مسلمانان به دلیل کمبود این نوشیدنی در بازارها در تنگنا به سرمی برند و تولید آن به دلیل کمبود مواد خام آن کم شده است.

خرما یکی از شیرینی ها طبیعی است که مسلمانان روزه دار هند در سفرهای خود برای افطار و سحری استفاده می کنند، خرمای «التاج» از عربستان یکی از بهترین خرماهایی است که از تقاضای زیادی داخل هند در این فصل برخوردار است و بیشتر مسلمانان این خرماها را با کیفیت بالا که از ارزش غذایی فراوانی برخورداراست،  تناول می کنند تا انرژی ازدست رفته در این ایام روزه داری را بازپس گیرند.

از عادات دیگر مسلمانان هند در ماه مبارک رمضان، اهدای سجاده ها و جانمازهای حریر و پنیه ای ارزشمند به مساجد است، به طور معمول این جانمازها از عربستان، ترکیه ایران و بلژیک وارد می شود؛ اگرجه 10 درصد از جانمازها و سجاده های به مساجد اهدا می شود، کاهش یافته است.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: