۰

اقدامات ضد شیعی رژیم سعودی در ماه رمضان

رژیم سعودی برای تحریک و تحت فشار قرار دادن شیعیان العوامیه با آغاز ماه مبارک رمضان به این منطقه یورش برده است.
کد خبر: ۱۸۶۶۱۸
۱۶:۱۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، منابع آگاه در شهر العوامیه در استان القطیف تاکید کرد: نیروهای عربستان در آغاز ماه مبارک رمضان به منطقه «شکر الله» در غرب العوامیه حمله کردند و ورودی های آن را تحت محاصره گرفتند.

این منابع تاکید کردند: مقامات سعودی هیچ دلیلی برای این اقدام خود اعلام نکردند.

این منابع اعلام کردند: زره پوش های نظامی و خودروهای امنیتی متعلق به نیروهای عربستان با آغاز با ماه مبارک به گشت زنی در خیابان های این منطقه با هدف تحریک ساکنان این منطقه اقدام کردند.

این اقدام مقامات سعودی عربستان چند روز پس از تهدید کردن خانواده ها و نزدیکان شهدایی که روز سه شنبه 23 آوریل 2019 میلادی اعدام شدند، انجام می گیرد. این مقامات تهدید کردند که درصورتی که از فرزندانشان سخن بگویند یا خواهان بازپس گیری اجساد شان شوند، بازداشت خواهند شد.

منابع آگاه در استان های قطیف و الاحساء به پایگاه اینترنتی «مرآة الجزیره» اعلام کردند که تعدادی از اعضای خانواده های شهدا پیام های هشدار آمیزی را به طور مستقیم دریافت کردند که درصورت اقدام آنها برای سخن گفتن درباره فرزندانشان با رسانه ها و شبکه های ارتباط اجتماعی یا درمجالس عزاداری یا عمومی یا حتی به سازمان های بین المللی، دستگیر می شوند.

این منابع تاکید کرد: دایره این تهدید گسترش یافته است و شامل ممنوعیت کامل خانواده ها و جلوگیری آنها از سوال درباره اجساد فرزندان اعدامی شان یا وضعیت بازداشت شدگان می شود.

منابع محلی در القطیف به شبکه نبأ، اعلام کردند که مقامات عربستان بر خانواده های شهدا برای جلوگیری از برپایی مجالس عزاداری فرزندانشان فشار می آورند و شیعیان منطقه الشرقیه را در تنگنا قرار می دهند.

مقامات عربستان 37  شهروند این کشور را با ادعای تروریسم اعدام کردند، این درحالی است که تعدادی از آنها در حرکت های مسالمت آمیز در قطیف که از سال 2011 میلادی آغاز کردند، مشارکت کردند. آنها خواهان اصلاحات در نظام و توقف تبعیض مذهبی هستند.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: