۰

قاضی آمریکایی علیه فرمان ضدمهاجرتی ترامپ حکم صادر کرد

قاضی یک دادگاه فدرال در ایالت مریلند با صدور حکمی اعلام کرد فرمان دونالد ترامپ برای ممنوعیت سفر اتباع چند کشور به آمریکا، ممکن است با انگیزه خصومت نامشروع با مسلمانان صادر شده باشد، بنابراین سه شکایت علیه این فرمان به جریان می افتد.
کد خبر: ۱۸۶۰۹۲
۰۹:۳۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، قاضی یک دادگاه فدرال در ایالت مریلند با صدور حکمی اعلام کرد فرمان دونالد ترامپ برای ممنوعیت سفر اتباع چند کشور به آمریکا، ممکن است با انگیزه خصومت نامشروع با مسلمانان صادر شده باشد، بنابراین سه شکایت علیه این فرمان به جریان می افتد.

 قاضی «تئودور گوانگ» در حکم 46 صفحه ای خود نوشت که شاکیان، شواهد کافی درباره ادعای خود مبنی بر این ارائه کرده اند که تصمیم ضدمهاجرتی «ارتباط منطقی» با نگرانی ها در خصوص امنیت ملی آمریکا ندارد.

دادگاه های استیناف در «سان فرانسیسکو» و «ریچموند» ایالت ویرجینیا احکام دادگاه های بدوی را مبنی بر لغو بخش هایی از فرمان ممنوعیت سفر اتباع برخی کشورها به آمریکا تایید کرده اند، اما دیوان عالی آمریکا در ماه ژوئن سال گذشته حکم دادگاه سان فرانسیسکو را لغو کرد.
به تبع آن، حکم دادگاه ریچموند نیز لغو شد و امکان اجرای فرمان ترامپ فراهم شد. ترامپ در آخرین فرمانی که صادر کرد سفر اتباع ایران، لیبی، کره شمالی، سومالی، سوریه، ونزوئلا و یمن به آمریکا را محدود کرد. پنج مورد از این کشورها مسلمان هستند.

مخالفان فرمان ترامپ می گویند که تصمیم او کشورهای عمدتا مسلمان را هدف گرفته است. وکیل یکی از گروه هایی که علیه فرمان ترامپ شکایت کرده است در استقبال از حکم گوانگ گفت: این یک پیروزی بزرگ برای مسلمانان آمریکا و همه آمریکایی هایی است که برای آزادی مذهبی ارزش قائلند. این حکم اقدام دولت برای بستن پرونده را قاطعانه رد می کند. بنابراین، ما می توانیم با قاطعیت نشان دهیم که تصمیم به منع ورود مسلمانان ناشی از تعصب بوده است.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: