۰

پایان انتظار مسلمانان فرانسه برای افتتاح مسجد جامع

مسئولان فرانسوی قرار است قبل از آغاز ماه مبارک رمضان به انتظار چند ساله مسلمانان پاریس پایان دهند و مسجد جامع سنت دنیس را افتتاح کنند.
کد خبر: ۱۸۶۰۶۴
۱۳:۰۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، انتظار مسلمانان سنت دنیس پاریس در فرانسه به پایان رسیده است و قرار است مسئولان این استان مسجد جامع سنت دنیس را طی روزهای اخیر افتتاح کنند.

به گزارش پایگاه فرانسوی «blade»، در سوم ماه می 2019 میلادی یعنی چند روز قبل از آغاز ما مبارک رمضان، مسلمانان می توانند وارد این مسجد جامع واقع در خیابان 115 هنری پارپوسی در سنت دنیس پاریس شوند. انتظار چند ساله مسلمان پس از سالها در سوم می به پایان می رسد.

این پایگاه فرانسوی گزارش داد: این مسئله خبر خوبی برای همه جامعه مسلمان در سراسر این منطقه است.

مسجد جامعه سنت دنیس پس از 9 سال کار به منظور پاسخ به معیارها و استاندارهای امنیتی بهتر، از جایگاه خوبی برای مسلمانان برخوردار است، زیرا دو مکان عبادی دیگر اعلامیه هایی از این استان در اوایل آوریل جاری به دلیل نپذیرفتن استانداردهای امنیتی دریافت کردند. در زمانی که در آستانه حلول ماه مبارک رمضان قرار دارند.

پایگاه «blade» گزارش داد که «احمد جمال الدین» دبیرصندوق جمعیت امل با ابراز خرسندی نسبت به افتتاح این مسجد جامعه، گفت: افتتاح این مسجد به صبر مسلمانان پایان می دهد. ما بسیار خوشخال و مفتخر هستیم که مکان مناسبی برای ادای مناسک دینی در سنت دینس در اختیار داریم. همه ما احساس آسودگی می کنیم، به خصوص پس از بیانیه ها و اعلامیه های مختلفی که مساجد دریافت کردند.

روزنامه «lejsd» نیز گزارش داد که این مسجد نتیجه بیش از 20 سال مبارزه جمعیت امل است. این جمعیت زمین مسجد کنونی را در سال 2005 میلادی خریداری کرد. به طوری که مساحت این زمین چهار هزار متر مربع تخمین زده شده است و در شمال این شهر قرار دارد.

ساخت این مسجد در اوایل سال 2010 میلادی آغاز شد و این فرآیند به تدریج و آرام اما پایدار بود. هزینه ساخت این مسجد بر کمک های مالی مسلمانان فراهم شده است.

هزینه کل مسجد از خرید زمین که 665 هزار یورو بوده است، تا ساخت آن، نزدیک به هفت میلیون یورو برآورد شده است.

این مسجد نزدیک به دو هزار و 500 نمازگزار گنجایش دارد و مساحت قسمت مردانه 1100 مترمربع و بخش زنانه 300 مترمربع است.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: