۰

لغو برنامه‌های افطار در کرایست‌چرچ نیوزیلند

مسلمانان شهر «کرایست چرچ» نیوزیلند که اسفند سال گذشته شاهد حمله تروریستی مرگبار علیه دو مسجد این شهر بودند، به دلیل احساس ناامنی قصد دارند چهار مراسم افطار که قرار بود در ماه رمضان برگزار شود را لغو کنند.
کد خبر: ۱۸۵۹۷۱
۱۲:۵۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، «ابراهیم عبدالحلیم»، امام مسجد «لینود» در کرایست چرچ گفت: ما نمی‌خواهیم  فرزندانمان را در معرض خطر قرار دهیم.

 

وی افزود: خانواده‌هایی که در حمله تروریستی اخیر کشته و زخمی داده‌اند، دچار ترس و آسیب روحی شده‌اند.

وی در ادامه گفت: ائتلاف جامعه مسلمانان کانتربری (CMCT)، برای ماه رمضان سال جاری مرکز «هالس‌ویل» (Halswell Centre) در کرایست‌چرچ را برای برگزاری چهار مراسم افطار رزو کرده بود، اما به دلیل مسائل امنیتی، قصد دارند آن‌ها را لغو کنند.

با نزدیک شدن ماه رمضان، بسیاری از خانواده‌های مسلمان نیوزیلند برای شرکت در نمازهای روزانه در مسجد «لینود» و «النور» دچار ترس و نگرانی هستند.

این امام مسجد اظهار کرد که بسیاری از مسلمانان کرایست‌چرچ از شرکت در گردهمایی‌ها و تجمعات بزرگ به خاطر ترس از حمله تروریستی بیم دارند.

وی گفت: از اینکه نمی‌توانیم مانند سال گذشته گردهمایی داشته باشیم، خیلی ناراحت هستیم.

در همین حال، «جمال فودا» امام مسجد النور امروز با مسئولان پلیس برای برقراری امنیت در ماه رمضان گفتگو می‌کند.

وی گفت: امیدوارم پلیس به طور جدی تامین امنیت را برای مساجد در نظر بگیرد. مردم در کرایست‌چرچ احساس امنیت نمی‌کنند، بنابراین باید پلیس امنیت بیشتری در سطح جامعه تامین کند تا آنها اطمینان حاصل کنند.

از طرف دیگر سخنگوی ائتلاف جامعه مسلمانان کانتربری بیان کرد که برای برنامه‌های امسال تصمیم‌گیری نشده است و به دلیل نگرانی‌های امنیتی راجع به مراسم مسلمانان، ممکن است برنامه‌های رمضان امسال تغییر یابند.

۵۰ هزار مسلمان در نیوزیلند زندگی می‌کنند و نزدیک به ۶۰ مسجد و مرکز اسلامی در این کشور وجود دارد.

یادآور می‌شود حمله یک شهروند استرالیایی نژادپرست به دو مسجد شهر کرایست‌چرچ در ۲۴ اسفند سال گذشته به کشته شدن ۵۰ نمازگزار مسلمان و مجروح شدن تعدادی دیگر منجر شد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: