۰

موضع‌گیری پارلمان بحرین درباره اظهارات مقتدی صدر

پارلمان بحرین با صدور بیانیه‌ای اظهارات اخیر مقتدی صدر را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۸۵۹۲۱
۰۹:۰۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، پارلمان بحرین روز (سه‌شنبه) در واکنش به بیانیه اخیر سیدمقتدی صدر ضمن صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: بیانیه مقتدی صدر نوعی دخالت آشکار در امور داخلی بحرین و زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی و توهین به روابط دو کشور محسوب می‌شود.

در این بیانیه آمده: تعرض و بی‌احترامی نسبت به حاکمیت و استقلال بحرین و مردم آن از سوی هر کسی که باشد امری غیرقابل قبول است که ما آن را با قاطعیت رد می‌کنیم. این مسائل باعث ایجاد فتنه و اختلافات می‌شود و کمکی در جهت تحریک دشمنان در منطقه است.

پارلمان بحرین از دولت عراق خواست تا اقدامات قانونی درباره مقتدی صدر به دلیل توهین وی به کشور و مردم بحرین انجام شود.

یادآور می‌شود، مقتدی صدر در بیانیه‌ای بر لزوم توقف فوری جنگ در یمن، بحرین و سوریه و برکناری رهبران این کشورها برای برقراری امنیت و برگزاری انتخابات شفاف به دور از مداخله تأکید کرده بود.

به دنبال انتشار بیانیه مقتدی صدر، وزارت خارجه بحرین نهاد رجب عسکر، کاردار سفارت عراق در این کشور را احضار کرد.

وحید مبارک سیار، معاون امور منطقه‌ای وزارت خارجه بحرین مدعی شد که اظهارات مقتدی صدر توهین به بحرین و مداخله آشکار در امور این کشور و نقض منشور و قوانین بین‌المللی است.

وی گفت: دولت عراق مسئولیت هرگونه وخامت روابط میان دو کشور را برعهده دارد. ما از عراق می‌خواهیم به مسئولیت خود درباره حمایت از امنیت سفارت بحرین در بغداد و کنسولگری‌اش در نجف عمل کند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: