۰

ترجمه دو هزار اثر مجمع اهل‌بیت(ع) به ۶۰ زبان

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) که مسئولیت غرفه انتشارات این مرکز را در نمایشگاه کتاب تهران برعهده دارد،‌ از ترجمه دو هزار اثر مجمع به ۶۰ زبان خبر داد و افزود: کتاب «پیشوایان هدایت» از پرفروش‌ترین آثار این نشر در نمایشگاه بوده است.
کد خبر: ۱۸۵۸۸۵
۱۳:۴۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام عباس جعفری فراهانی، دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با اشاره به اینکه این مرکز در ۲۷ سال پیش تأسیس شده است، افزود: عمده فعالیت‌های این مرکز به فعالیت برای پیروان شیعیان اهل بیت(ع) در خارج از کشور مربوط می‌شود.

وی با بیان این مطلب اظهار کرد: کتاب‌هایی در ابعاد فرهنگی، سیاسی،‌ اجتماعی، علمی و فقهی منتشر می‌کنیم؛ همچنین چاپ قرآن و مفاتیح‌الجنان از دیگر فعالیت‌های این مرکز به شمار می‌رود. گزارش عملکردهای مجمع نیز در قالب کتاب منتشر شده است.

جعفری فراهانی از انتشار دو هزار عنوان کتاب و ترجمه و توزیع آنها به ۶۰ زبان طی ۲۷ سال گذشته در کشورهای مختلف یاد و بیان کرد: در راستای آشنایی بیشتر مردم مسلمان در کشورهای دیگر نیز اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب و برنامه‌های مختلف فرهنگی در مساجد و حسینیه‌های خارج از کشور می‌کنیم.

وی از تهیه کتاب‌هایی در قالب مجموعه «آفتابگردان» خبر داد و گفت: این مجموعه شامل ۴۸ عنوان کتاب در قالب مصور است که با موضوعات اهل بیت(ع)، یاران پیامبر(ص) و پیامبران به چاپ رسیده است.

جعفری فراهانی از ترجمه آثار مربوط به کودکان به زبان‌های آلمانی،‌ اردو و ترکی خبر داد و افزود: بخشی از این آثار در کشورهای مقصد چاپ و توزیع می‌شوند.

وی در ادامه این مطلب درباره آثار پرفروش این انتشارات اظهار کرد: مجموعه «پیشوایان هدایت» که شامل شرح حال و زندگی ۱۴ معصوم(ع) است و در قالب ۱۴ اثر به چاپ رسیده،‌ در این حوزه جای می‌گیرد که به زبان‌های ترکی،‌ انگلیسی،‌ عربی و اردو ترجمه شده است.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: امسال به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم کتاب‌های بسیاری را به چاپ برسانیم، ولی فایل دیجیتالی این آثار روی صفحه الکترونیکی سایت مجمع اهل بیت قرار دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از آنها استفاده کنند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: