۰

مداحی خوانندگی نیست

مداح برجسته اهل بیت (علیه السلام) با بیان اینکه مداحی به نوعی احیاء امر الهی و قیام عاشورا است گفت: مداحی خوانندگی نیست.
کد خبر: ۱۸۵۶۹۳
۱۴:۴۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»،  «حاج مهدی سماوات »امروز(یک‌شنبه، 8 اردیبهشت) در اجتماع بزرگ مداحان گیلان در سالن اجتماعات کانون بسیج جوانان رشت اظهارکرد: مداحی یکی از مهمترین لطف‌ها و فرصت‌های است که خداوند به مداحان اهل بیت(علیهم السلام) اعطاء کرده است.

 

این مداح اهل بیت با بیان اینکه ارزش این موهبت الهی خیلی در جامعه شناخته شده نیست، گفت: خداوند در سوره احزاب آیه 39 به این موهبت الهی و وظیفه خطیری که برعهده مداحان است، اشاره کرده است.

 

وی ادامه داد: مداحی به نوعی احیاگر این امر الهی است و مداحی کردن یاری کردن به اهل‌بیت (علیهم السلام ) است.

 

سماواتی با تاکید بر اینکه مداحی خوانندگی نیست، اذعان کرد: رسالت بسیار سنگینی بر عهده مداحان اهل بیت است زیرا مداحان زبان گویای اهل بیت (علیهم‌السلام ) و قرآن کریم هستند.

 

این مداح اهل بیت خاطر نشان کرد: امر به معروف، نهی از منکر و بشارت به خلق، بشیر و نظیر از جمله مهمترین ویژگی‌های بارز یک مداح است.

 

وی با تاکید بر اینکه مداحان احیاگر عاشورا هستند افزود: اخلاص یکی از ویژگی‌های بارز عبادت بوده و عبادت بدون اخلاص امکان ندارد،

 

سماواتی به جنگ نرم دشمان اشاره و تصریح کرد: مداحان در این عرصه وظایف سنگینی نسبت به گذشته برعهده دارند، به‌نوعی تبلیغ دین و اسلام از زبان گویای آنها به جامعه انتقال می‌یابد.

 

مداح اهل بیت اظهار کرد: متاسفانه آفات و آسیب‌های وارد این عرصه شده است، نباید به مداحی سطحی نگاه شود مداحی جایگاه ارزشمندی دارد که برای جامعه آنگونه که باید و شاید شناخته شده نیست.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: