۰

ادامه تظاهرات در ریف دیرالزور سوریه برای خروج نیروهای قسد

شماری از ساکنان شهرها و روستاهای ریف دیر الزور در شمال سوریه روز جمعه برای چندمین روز پیاپی در اعتراض به حضور نیروهای سوریه دمکراتیک (قسد) تحت حمایت آمریکا در مناطق خود تظاهرات کردند.
کد خبر: ۱۸۵۵۳۴
۰۹:۵۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، شماری از ساکنان شهرها و روستاهای ریف دیر الزور در شمال سوریه روز جمعه برای چندمین روز پیاپی در اعتراض به حضور نیروهای سوریه دمکراتیک (قسد) تحت حمایت آمریکا در مناطق خود تظاهرات کردند.

 تظاهر کنندگان به خاطر برخی اقدامات این نیروها در مناطق خود نظیر قتل، آدم ربایی و بی ثباتی خواستار خروج نیروهای کرد قسد از مناطق خود شدند.
در همین ارتباط اهالی شهر البصیره در ریف شمالی دیر الزور نیز روز جمعه به برنامه های اعتراضی و تظاهرات خود علیه اقدامات تجاوزکارانه و نیروهای سوریه دمکراتیک ادامه داده و خواستار خروج این نیروها از شهر خود شدند.
ساکنان شهر البصیره از دیگر ساکنان در مناطق اطراف نیز درخواست کردند تا به این اعتراضات بپیوندند.

ساکنان این شهر خاطر نشان کردند که مناطق تحت کنترل نیروهای قسد به مناطق بی ثبات و بدون امنیت تبدیل شده و عملیات قتل و ربودن شهروندان امری عادی است و ثروت های منطقه توسط این نیروها با همکاری برخی شرکت ها به تاراج می رود.
روز چهارشنبه نیز در جریان تیراندازی نیروهای قسد به تظاهرکنندگان در ریف دیرالزور شمالی سوریه سه شهروند سوری کشته شدند.
مناطق شمال شرقی و غربی سوریه در سال های اخیر صحنه حضور تروریست ها و نیروهای متجاوز امریکایی بوده و دولت سوریه تاکید کرده است که تا آزادی کامل این کشور به اقدامات نظامی خود ادامه خواهد داد.

سوریه از اسفند ماه 1389 شاهد ناآرامی ناشی از اقدامات تروریستی به خاطر حمایت برخی همسایه های خود از این افراد است .
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: