۰

پرونده قضایی حادثه سیل شیراز باز شد

رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد:علی رغم اینکه سازمان هواشناسی از یک هفته قبل هشدارهای لازم در خصوص بارش شدید باران را اعلام کرده بود اما متولیان امر در حوزه شهرداری پیش بینی و اقدامات پیشگیرانه لازم در خصوص لایروبی رودخانه مجاور دروازه قرآن و مهار سیلاب ناشی از بارندگی را مد نظر قرار نداده اند.
کد خبر: ۱۸۳۱۰۶
۱۰:۲۲ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد:علی رغم اینکه سازمان هواشناسی از یک هفته قبل هشدارهای لازم در خصوص بارش شدید باران را اعلام کرده بود اما متولیان امر در حوزه شهرداری پیش بینی و اقدامات پیشگیرانه لازم در خصوص لایروبی رودخانه مجاور دروازه قرآن و مهار سیلاب ناشی از بارندگی را مد نظر قرار نداده اند.

رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد:پیگیری دستگاه قضایی برای بررسی سهل انگاری احتمالی مسئولان در حادثه جاری شدن سیل در محل دروازه قرآن شیراز آغاز شد.

روابط عمومی دادگستری استان فارس دوشنبه به نقل ازعلی القاصی مهر افزود:پس از وقوع حادثه بلافاصله با دستور دادستان مرکز استان پرونده قضایی پیرامون بررسی علل و ابعاد حادثه در دادسرای شیراز تشکیل شد و بازپرس ویژه با نظر دادستان و معاونان دادگستری حاضر در صحنه، تحقیقات اولیه را آغاز کرده است.


وی ادامه داد: آنچه در تحقیقات اولیه مشخص شده است اینکه مسیل منتهی به دروازه قرآن حسب اطلاعات واصله لایروبی نشده و مجرای عبور آب به طور کامل باز نبوده است وهمین امر موجب راه افتادن سیلاب مرگبار حاصله از بارندگی در کوه های اطراف شده است.
القاصی مهر افزود:علی رغم اینکه سازمان هواشناسی از یک هفته قبل هشدارهای لازم در خصوص بارش شدید باران را اعلام کرده بود اما متولیان امر در حوزه شهرداری پیش بینی و اقدامات پیشگیرانه لازم در خصوص لایروبی رودخانه مجاور دروازه قرآن و مهار سیلاب ناشی از بارندگی را مد نظر قرار نداده اند.
رئیس کل دادگستری فارس بیان کرد: این موضوع توسط دستگاه قضایی رسیدگی و بعد از انجام اقدامات کارشناسی با مسئولین و متولیان خاطی قاطعانه برخورد خواهد شد.
القاصی مهر با بیان اینکه در دقایق اول حادثه از استاندار فارس تقاضای تشکیل ستاد بحران استان را کردیم گفت: در همین زمینه و با دستورات استاندار و سایر مسئولین تمهیدات لازم برای مدیریت صحنه انجام شد.


وی افزود: به پزشکی قانونی استان نیز دستورات لازم برای بررسی وضعیت جانباختگان و مصدومین و اقدامات قانونی پیرو آن صادر شده است.
رئیس کل دادگستری استان فارس بیان کرد: علی رغم ورود دادستان مرکز استان به عنوان مدعی العموم به موضوع حادثه سیل امروز چنانچه افراد در این خصوص شکایاتی داشته باشند می توانند در شعبه ویژه در دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز مطرح کنند.
القاصی مهر با ابراز تأسف از درگذشت هموطنان در این حادثه گفت: پس از بررسی های پزشکی قانونی مجوزهای قضایی توسط بازپرس ویژه برای تحویل اجساد جانباختگان حادثه به خانواده ها انجام شده است.
سیل ناگهانی که پنجم فروردین در دروازه قرآن شیراز رخ داد موجب کشته شدن و مصدومیت شماری از هموطنان شد.


این سیل اتومبیل های پارک شده و در حال تردد در دروازه قرآن را تا مسافتی با خود برد و بر روی هم انباشت. پلیس، شمار خودروهای آسیب دیده در این حادثه را افزون بر یکصد خودرو اعلام کرد.
آخرین شمار تلفات این حادثه ۱۷ کشته و ۳۵ مصدوم اعلام شد.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: