۰

واکنش به نماینده مسلمان آمریکا برآمده از اسلام هراسی است

یک فعال صلح آمریکایی با انتقاد از رسانه های آمریکا که فرصتی برای بررسی سیاست های آمریکا درباره رژیم صهیونیستی ولابی این رژیم(آیپک)فراهم نمی کنند، گفت:حمله تند به نماینده مسلمان کنگره آمریکا هم برآمده از انگیزه های نژادپرستانه و اسلام هراسانه است
کد خبر: ۱۸۲۶۳۶
۱۲:۱۸ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، یک فعال صلح آمریکایی با انتقاد از رسانه های آمریکا که فرصتی برای بررسی سیاست های آمریکا درباره رژیم صهیونیستی ولابی این رژیم(آیپک)فراهم نمی کنند، گفت:حمله تند به نماینده مسلمان کنگره آمریکا هم برآمده از انگیزه های نژادپرستانه و اسلام هراسانه است.

'تای بری' عضو گروه ضد جنگ 'کدپینک' روز دوشنبه افزود: رسانه های آمریکامرتب می گویند ایلهان عمر و رشیده طالب، ضد یهود هستند. آنها یک بخش از سخنان طولانی ایلهان درباره اینکه 'حامیان اسرائیل منافع دیگران را بر آمریکا مقدم می دارند' گرفته و شروع به زدن او کرده اند. آنها با طرح همین جمله بدون اشاره به سیاق سخنانش، به تحریف حرفهایش دست زدند.
ایلهان عمر 38 ساله سومالیایی الاصل در انتخابات میان دوره ای آبان سال گذشته به نمایندگی از ایالت میته سوتا به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافت.

از همان ابتدای راهیابی این نماینده مسلمان به کنگره، برخی نمایندگان جمهوریخواه و حتی هم حزبی های او در حزب دمکرات آمریکا نسبت به مواضع ضدصهیونیستی وی جبهه گیری کردند.
او بارها درسخنرانی و مصاحبه های خود با رسانه های آمریکایی با هشدار و انتقاد درباره نفوذ گسترده صهیونیست ها درهیات حاکمه آمریکا نسبت به سیاست های دولت ترامپ در برتری قائل شدن نسبت به رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرده است.
عمرنقش لابی گران صهیونیست درسیاست آمریکا را مخرب دانسته وگفته بود که این لابی ها به اعضای کنگره پول می دهند تاازرژیم صهیونیستی دفاع کنند.
او در یادداشت توئیتری در واکنش به موج تخریبی علیه وی نوشت: مخالفت با'بنیامین نتانیاهو'نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اشغالگری به معنای یهودستیزی نیست. اینکه وقتی کسی از اسراییل حمایت نمی کند، ضد آمریکایی معرفی و توصیف می شود، مشکل آفرین است.
تای بری ادامه داد:من درآن سخنرانی ایلهان حضور داشتم و او درباره این صحبت می کرد که چه انتظاری از کنگره وجود دارد.درآن جمع، گروه بزرگی از جوانان و چهره های مترقی حضور داشتند. سخنان وی پنج دقیقه طول کشید اما سی ان ان و بقیه همان یک جمله را برداشتند تا او را بکوبند.
این فعال صلح طلب آمریکایی تاکید کرد:اما همین رسانه ها زمانی که سخنان 'ایلیوت آبرامز' در انتقاد از ایلهان عمر را پخش کردند، بیانیه وی را به صورت تمام و کمال نقل کردند. اینگونه نبود که تنها به یک جزء آن بسنده کنند. این نمونه ای از سیاست دوگانه رسانه هاست.
بری ادامه داد:رسانه هایی همچون سی ان ان هیچ مناظره ای درباره ایلهان نداشتند. همه چیز حملات یکجانبه به وی بود. آنها حتی درباره ترامپ، کسی را می آورند که از مواضع وی دفاع کنند اما درباره ایلهان، یک طرفه بحث را پیش برده اند.
وی با اشاره به اینکه در جریان اعتراض های گروه کدپینک به فشارها علیه این نماینده مسلمان با برخورد پلیس روبرو شده است، گفت: در داخل ساختمان کنگره به هنگام سخنرانی ها در دفاع از ایلهان عمر بازداشت شدم و 2 روز در بازداشتگاه بودم.
عضو گروه ضد جنگ کد پینک اضافه کرد: هیچ یک از رسانه های اصلی تلاش نکردند این موضوع را پوشش بدهند اما به هر صورت، آنها در داخل کنگره تنها اجازه پوشش توسط رسانه های خودی را می دهند.

** روایت های دروغین
بری با بیان اینکه «مردم آمریکا را درباره روایت تاسیس اسرائیل شستشوی مغزی داده اند»،گفت: از همان آغاز شکل گیری اسرائیل، با روایت های غلط و بی اساس، افکار مردم را شکل داده اند. آنها راست و دروغ را برای ایجاد یک اسطوره درباره اسرائیل به هم آمیخته اند.
وی تصریح کرد:اگر مردم آمریکا کمی درباره سیاست خارجی ما و روابط با اسرائیل آگاه بشوند، اسطوره ساخته شده درباره آن متزلزل خواهد شد و در نهایت فرو خواهد پاشید.مطمئن هستم که ما به این سمت در حال حرکت هستیم. آنچه ایلهان عمر گفته است ما را به این سمت خواهد برد.
بری با ابراز خوش بینی به آینده، افزود: گروه های مترقی در کشور از ایلهان دفاع کرده اند.«اوکازیو کورتز»از او به شدت دفاع کرده است.اینها نیروهایی هستند که بر فضای سیاسی و انتخاباتی آمریکا تاثیر خواهند گذاشت. آنها شجاعانه درباره تغییر سخن می گویند.
وی تاکید کرد:بدون این نیروها، کشور ما به سمت مسایل و بحران های عمیق تری خواهد رفت. حزب دمکرات از داخل فاسد است و این نیروی جوان برای تغییر دادن آن و سیاست کلی کشور، ضرورتی حیاتی است.

**برچسب یهود ستیزی
این فعال صلح خاطرنشان کرد: مساله ایلهان عمر و انتقادهایش به اسرائیل و ایپک هیچ ربطی به یهود ستیزی ندارد. بسیاری از پیروان کیش یهودیت جزء مخالفان سرسخت اسراییل هستند. در روزهای اخیر که ما در کنگره برای پشتیبانی از ایلهان عمر گرد آمده بودیم، گروهی از یهودی های مخالف اسرائیل هم بودند که از او دفاع می کردند.
بری با بیان اینکه این گروه از یهودیان ارتدکس به 'ناتوری کارتا' مشهور هستند که با موجودیت اسرائیل مخالف هستند و از حقوق مردم فلسطین دفاع می کنند، گفت: آنها هم مورد آزار و اذیت پلیس قرار گرفتند.
وی با اشاره به فعالیت و نفوذ گروه های اسلام ستیز و نژادپرست در آمریکا، تصریح کرد: ایلهان عمر، یک زن مسلمان و محجبه و آفریقایی تبار است. بخشی از حمله به وی برآمده از انگیزه ها و دیدگاه نژادپرستانه و ضد اسلامی است. این جریان های افراطی چون کوکلاس کلان، ایلهان را هر روز تهدید می کنند.
این فعال صلح طلب آمریکایی افشاگری کرد: اگر یک نماینده در کنگره دو تابعیتی باشد، جنجال بزرگی به راه خواهند انداخت، مگر اینکه تابیعت دوم وی اسراییلی باشد؛ در این صورت، هیچ کدام از رسانه ها درباره این موضوع صحبت نخواهند کرد.
بری تصریح کرد: در همین کنگره، نماینده ای با تابعیت اسرائیل داریم که حتی در ارتش آن خدمت کرده اند. با این حال کسی این موضوع را مطرح نمی کند.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: