۰

کشتار مسلمانان نیوزیلند و زنده شدن داغ قدیمی جنگ بوسنی

کشتار مسلمانان در دو مسجد النور و لینوود در شهر کرایست‌چرچ در نیوزیلند اتفاق هولناکی بود که بی‌شک جهان را تکان داد.
کد خبر: ۱۸۲۴۷۴
۱۰:۵۲ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»،  کشتار مسلمانان در دو مسجد النور و لینوود در شهر کرایست‌چرچ در نیوزیلند اتفاق هولناکی بود که بی‌شک جهان را تکان داد. انگیزه‌های قاتل کاملاً نژادپرستانه و سفیدبرترانگارانه بوده است. اما نکات دیگری هم در این کشتار وجود دارد.

زمانی که قاتل درحال راندن خودروی خود به سوی دو مسجد برای کشتار بود، آهنگی قدیمی در حال پخش از ضبط خودرو بود؛ آهنگی مربوط به صرب‌های افراطی که مردم بوسن، کرواسی و کوزوو را در دهه ۹۰ میلادی قتل عام کردند. درحقیقت این آهنگ ملی‌گرایانه از صرب‌ها نشاندهنده عمق کینه قاتل از مسلمانان دارد. این کینه را در نام‌های نوشته شده روی سلاح او نیز می‌توان دید چرا که بیشتر این اسامی کسانی بودند که از صرب‌ها با مسلمانان جنگیده‌اند.

درحقیقت صرب‌های بوسنی که قرن‌ها در کنار همسایگان مسلمان خود می‌زیستند به فاصله چند روز به همان همسایه‌ها حمله‌ور شده و آنها را سلاخی کردند. بحران به وجود آمده بر سر آهنگ پخش شده در خودروی قاتل به حدی است که سفیر بوسنی در نیوزیلند آن را محکوم کرده است.

از این گذشته، نام دو صرب روی بدنه سلاح «برنتون تارانت» ۲۸ ساله دیده می‌شود. میلوش اوبیلیچ از شوالیه‌های قدیمی صرب و استفان لازار از شاهزاده‌های امپراطوری صربستان که با عثمانی‌های مسلمان جنگیده‌اند. نام مارکو میلیه‌نوف از جنگجویان اهل مونته‌نگرو نیز روی سلاح او دیده می‌شود. همه این نشان می‌دهد که این قاتل چه کینه عمیقی از مسلمانان به دل داشته و در طی سالها آن را پرورانده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: