۰

حمایت مالی ثروتمندان آمریکا در انتشار اخبار دروغین ضد اسلامی

یک روزنامه فرانسوی از سرمایه گذاری ثروتمندان آمریکایی برای انتشار اخبار دروغین ضد اسلامی پرده برداشت.
کد خبر: ۱۸۲۱۳۸
۱۰:۱۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه فرانسوی «لوموند» در گزارشی نوشت: یک گروه کوچک از ثروتمندان آمریکا به طور غیر مستقیم از پایگاه های خبری و بسیاری از تبلیغات رسانه ای از طریق اینترنت در اروپا به منظور ترویج افکار راستگرایانه تندرو و تحریک آمیز ضد اسلامی حمایت می کنند.

این روزنامه در آغاز گزارش خود آورده است که تنها دولت ها نیستند که به تحریف رسانه ای اقدام می کنند، بلکه یک گروه کوچکی از میلیاردهای آمریکا وجود دارند که از سالها پیش بر جناح راستگرای حزب جمهوریخواه سرمایه گذار می کنند و از انتشار اطلاعات دروغین در تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا حمایت می کنند.

 

در این گزارش آمده است که آنها نه گروه زیاد و نه ارتشی از حساب های وهمی در فیس بوک و توئیتر دارند، بلکه دارایی شان به آنها اجازه می دهد تا از گروههای کوچکی از فعالان و شرکت های تخصصی ارتباطات سیاسی حمایت مالی کنند، چرا که  فعالیت شان در اینترنت با خرید تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای رواج پیام این گروه ثروتمند مضاعف می شود.    

لوموند در گزارش خود آورده است که « رابرت مرسر» از سهامداران شرکت کمبریج آنالیتیکا و دختر ربکا در مرکز سیستم ترویج قرار دارند. این دو پایگاه خبری «برایتبارت نیوز» را راه انداختند که نوک پیکان راستگرایان تندرو آمریکایی به شمار می آید و از ابزار مهم در کمپین «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بوده است.

 

این روزنامه نوشت: سخاوتمندی خاندان مرسر در مرزهای آمریکا متوقف نشد، بلکه به حمایت مالی موسسه Gatestone یکی از مراکز تحقیقات وابسته به نو محافظه کاران اقدام کرد که در اروپا متمرکز است و مقالات متعددی به زبان های مختلف از جمله فرانسوی منتشر کرده است. همچنین آنها از  پایگاه کانادایی The rebel Media که به اخبار قاره اروپا بسیار توجه دارد و حمایت مالی «رابرت شیلمن» میلیاردر برخوردار است، استفاده می کنند.

 شیلمن یکی از مهمترین حامیان «گریت وایلدرز» نماینده تندروی هلند ضد اسلامی است. وی در تعدادی از  کانال های تبلیغات سیاسی در این کشور سرمایه گذاری می کند. 
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: