۰

انتقاد انصارالله از بیانیه سازمان ملل درباره جنایت ائتلاف عربی در حجه یمن

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از بیانیه هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در این کشور درباره جنایت اخیر ائتلاف عربی در استان حجه انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۸۲۰۶۳
۱۳:۱۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از بیانیه هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در این کشور درباره جنایت اخیر ائتلاف عربی در استان حجه انتقاد کرد.

محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در صفحه توییتر خود نوشت: بیانیه لیز گراندی، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن که جنایت ائتلاف عربی در منطقه کشر استان حجه را یک "حمله" که به کشتن غیرنظامیان منجر شد، دانست، قانع‌کننده نیست. ما خواهان تشکیل کمیته‌ای برای آمدن به منطقه کشر و تحقیقات درباره این جنایت هستیم.

وی سازمان ملل را مسئول سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های ائتلاف عربی دانست.

الحوثی همچنین ویدئویی را از حملات ائتلاف عربی در این منطقه به عنوان دلیلی بر اثبات مسئول بودن ائتلاف در این جنایت، منتشر کرد.

لیز گراندی، کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی در استان حجه را محکوم و در بیانیه‌ای اعلام کرد: بسیار ناراحت کننده است که مرگ غیرنظامیان در یمن بدون هیچ توجیهی آن هم در جریان نزاعی که می‌توان آن را متوقف کرد، ادامه دارد.

وی گفت: تعداد زیادی از مردم یمن با گرسنگی مواجه هستند. در استان حجه بیش از یک میلیون تن گرسنه هستند و هزاران مورد ابتلا به وبای جدید گزارش شده است. ما تمامی کاری را که برای رساندن کمک به ساکنان حجه و دیگر مناطق لازم باشد انجام می‌دهیم. اما تلاش‌های ما با موانع مهمی روبروست چراکه آژانس‌های سازمان ملل نیاز به راه‌هایی برای رسیدن به ساکنان و تجهیزات خاص و مجوز نیاز دارند.

در حملات ائتلاف عربی به منطقه کشر استان حجه ۴۰ تن کشته و زخمی شده بودند.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: