۲

اصرار کردها برای تغییر نام رسمی سوریه

یک مسئول کردی گفت که کردها در چارچوب مقررات کمیته قانون اساسی سوریه، تغییر نام رسمی سوریه را خواستار خواهند شد و بر آن اصرار دارند.
کد خبر: ۱۸۱۲۵۷
۱۲:۵۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، یک مسئول کردی گفت که کردها در چارچوب مقررات کمیته قانون اساسی سوریه، تغییر نام رسمی سوریه را خواستار خواهند شد و بر آن اصرار دارند.

 این مقام کرد همچنین گفت که در نظر دارند در چارچوب کمیته قانون اساسی سوریه، حدف صفت «عربی» از «جمهوری عربی سوریه»را مطرح کنند.

وی که در کنفرانس امنیت و حاکمیت در خاورمیانه در اربیل عراق سخن می گفت، اظهار کرد: باید نام رسمی جمهوری عربی سوریه به «جمهوری سوریه» تغییر یابد تا از هر گونه طبقه بندی های ملی و مذهبی رهایی یابد.

این مقام کرد افزود: کردها به برپایی یک نظام جدید مبتنی بر اصول دمکراسی و عدم تمرکز اداری که با خواسته های شورای سوریه دموکراتیک هماهنگ باشد، پایبند هستند.

نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) کنترل بخش شرقی فرات را که به حدود ۳۵ درصد خاک سوریه می رسد، تحت کنترل دارند که در اداره این مناطق از حمایت ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن برخوردارند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
عمار
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
آمریکا می خواهد کاری که بدست داعش نتوانست انجام دهد بدست کردها و نیروهای دمکراتیک انجام دهد که البته خطر این جریان از جهتی خطرناکتر از داعش است که امید واریم با هوشیاری مردم سوریه خنثی شود .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
ولی من فکر می کنم به نفع ایران است که مناطق کردنشین خودمختار باشند از کجا معلوم خر بشار اسد که از پل گذشت به ایران خیانت نکند همچنان که حیدرالعبادی به ایران خیانت کرد