۰

جایزه 1 میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری حمزه بن لادن

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، این وزارتخانه در اِزای دریافت اطلاعاتی که به دستگیری حمزه بن لادن، پسر «اسامه بن لادن» رهبر سابق و کشته شده القاعده کمک کند، تا سقف یک میلیون دلار جایزه می دهد.
کد خبر: ۱۸۱۰۷۴
۱۳:۲۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، این وزارتخانه در اِزای دریافت اطلاعاتی که به دستگیری حمزه بن لادن، پسر «اسامه بن لادن» رهبر سابق و کشته شده القاعده کمک کند، تا سقف یک میلیون دلار جایزه می دهد.

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: حمزه به عنوان یک رهبر به نمایندگی از القاعده در حال ظهور است» و اینکه وی دست کم از آگوست ۲۰۱۵ با انتشار پیام های صوتی و تصویری روی اینترنت از پیروان خود خواسته تا حملات علیه آمریکا و متحدان غربی آن را آغاز کنند.

افزون بر این، در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است، حمزه بن لادن به نام «انتقام از قتل پدرش توسط نیروهای مسلح آمریکا در ماه می ۲۰۱۱» به تهدید آمریکا اقدام کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در ژانویه ۲۰۱۷ حمزه را «تروریست شناخته شده جهانی» معرفی و به دنبال آن اعلام کرد، «تمام اموال و دارایی هایی متعلق به حمزه بن لادن که در حوزه صلاحیت آمریکا قرار می گیرد، بلوکه و اتباع آمریکا نیز از انجام معاملات با وی منع می شوند».

گفتنی است، «ایمن الظواهری» فرمانده ارشد القاعده در آگوست ۲۰۱۵ حمزه بن لادن را به عنوان عضو رسمی این گروه معرفی کرد. بر طبق بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، اعلامیه ۲۰۱۵ الظواهری شامل یک پیام صوتی بود که در آن حمزه «خواستار اجرای حملات تروریستی در پایتخت کشورهای غربی شده بود».

ذکر این مهم لازم است که اسامه بن لادن در دوم ماه می ۲۰۱۱ توسط یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا در پاکستان کشته و همان زمان مقامات آمریکا اعلام کردند که جسد اسامه بن لادن به دریا انداخته شده است. گروه القاعده نیز چند روز پس از آن مرگ اسامه را تأیید کرد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: