۰

آزادی رئیس شورای علمای بحرین

سرویس قضایی بحرین همچنان به صدور احکام حبس و سلب تابعیت برای مخالفان این کشور ادامه می دهد و در همین راستا روز گذشته شماری دیگری از فعالان این کشور را حبس و سلب تابعیت کرد.
کد خبر: ۱۸۰۹۸۲
۱۲:۰۴ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، دادگاههای رژیم آل خلیفه در همین راستا  حکم یکسال حبس خانم «زینب مکی» فعال زن محبوس را تایید کردند.

دادگاه بحرینی همچنین تابعیت بحرینی خانم زینب مکی را لغو کرد.

«ابتسام الصائغ» دیگر فعال حقوق زنان در اینستاگرامش نوشت: زینب مکی بیش از ۱۰ ماه را در زندان سپری کرده است و باید باقی مانده حکمش را سپری کند. کودکان زینب به دلیل فقدان پدر که او نیز به ۷ سال حبس و سلب تابعیت محکوم شده، بدون مراقبت رها شده اند.

فعالان حقوقی می گویند که رژیم بحرین تحت شکنجه از این فعال زن اعتراف گرفته اند و به وی اتهامات سیاسی را نسبت داده اند.

آزادی رئیس شورای علمای بحرین

رژیم بحرین روز چهارشنبه «حجت الاسلام و المسلمین سید مجید المشعل» رئیس شورای علمای بحرین را که از سوی آل خلیفه منحل شده، پس از بازداشت بیش از ۳ هفته آزاد کردند.

نیروهای امنیتی بحرین ۳۱ ژانویه گذشته حجت الاسلام و المسلمین مشعل را به اتهام سخنرانی تحریک آمیز علیه رژیم این کشور بازداشت کردند.

رئیس شورای علمای بحرین پیش از این نیزبه دلیل همبستگی و حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم، دوران محکومیت دو سال و نیم را در زندان سپری کرده بود.

تمدید حبس ۳ کودک بحرینی

دادستان کل بحرین روز گذشته حبس «حسین رضی عبدالله» و «علی حسین عبدالوهاب» دو نوجوان بحرینی را چهار روز دیگر تمدید کرد.

بحرین همچنین حبس حسن حمزه سهید دیگر نوجوان بحرینی را هفت روزدیگر تمدید کرد.

بیانیه شدید اللحن الوفاق در محکومیت احکام صادره علیه مخالفان

جمعیت ملی اسلامی «الوفاق» بحرین روز چهارشنبه اعلام کرد: قوه قضائیه بحرین به طور کامل در خدمت امنیت و اطلاعات است به طوری که احکامی را علیه بازداشت شدگان میدان الفداء صادر کرده در حالی که برای محاکمه قاتلان و جنایت کارانی که پنج نفر از هموطنان بی گناه را در همین حادثه به قتل رساندند، اقدامی انجام نداده است.

الوفاق در بیانیه خود پس از صدور حکم علیه ۱۷۰ بحرینی به اتهام همبستگی با آیت الله قاسم عنوان کرد: افرادی که برایشان احکام حبس صادر شده، افرادی بی گناه هستند و عادت نظام، محاکمه صاحبان وجدان های بیدار است.

الوفاق تاکید کرده است: جهان باید از خواب بیدار شود و جنایت هایی که توسط رژیم بحرین انجام می شود را پیگیری و دنبال کند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: