۰

اخلال در نظام اقتصادی، پولشویی و خیانت در پرونده هدایتی

دادگاه رسیدگی به پرونده حسین هدایتی در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۸۰۸۸۵
۱۲:۳۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، صبح امروز اولین جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات حسین هدایتی و ۱۰ متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی مسعودی مقام دادگاه انقلاب تهران آغاز شد.

قهرمانی نماینده دادستان در کیفرخواستی که در این جلسه ارائه کرد آقایان حسین هدایتی دولابی، سید مهدی موسوی نژاد، مجتبی کیان پیشه، علی اکبر یقینی، حسین شریعتی، امیر توللی، احمد رفیعی، مهدی فتحی، حسین هدادان، نورالدین مقصودیانی و خانم هانیه پهلوان‌زاده را به عنوان متهمان این پرونده معرفی کرد.

نماینده دادستان در خصوص اتهامات حسین هدایتی گفت: اولین اتهام وی اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخذ تسهیلات به میزان ۵۸۶ میلیارد تومان برای شرکت‌های صوری بوده است.

قهرمانی با بیان اینکه یکی دیگر از اتهامات هدایتی ۵ فقره خیانت به مبلغ ۴۳۰ میلیارد تومان از طریق تسهیلات در قالب مشارکت مدنی بود، ادامه داد: پولشویی ۵۸۶ میلیارد تومان نیز از جمله اتهامات وی می‌باشد.

نماینده دادستان با بیان اینکه موسوی نژاد از سال ۹۲ با حسین هدایتی آشنا شده و زمین‌هایی را در جهرم در اختیار او گذاشته بود، اظهار کرد: زمین‌ها توسط ۲ کارشناس متخلف دادگستری ۱۳ برابر قیمت واقعی ارزیابی می‌شوند و در نزد بانک سرمایه وثیقه گذاری می‌شوند.

وی با بیام اینکه این زمین‌ها را می‌توان املاک بیابانی نامید،گفت: موسوی نژاد از طریق برقراری روابط نامتعارف با مدیران بانک سرمایه و نشست و برخاست با مدیران بانکی تصمیمات خود را پیش برده‌اند.

قهرمانی با اشاره به اینکه موسوی نژاد ۹۳ میلیارد تومان دستمزد بابت اقداماتش از حسین هدایتی دریافت کرده است، تصریح کرد: هدایتی مبالغ دیگری را هم به منظور دریافت تسهیلات از بانک سرمایه به افراد دیگر پرداخت کرده است.

نماینده دادستان با بیان اینکه امیر هنرپیشه و همایون فیروز آبادی به عنوان کارشناسان دادگستری از طریق ارائه گزارش خلاف واقع در توثیق اموال بانک سرمایه نقش داشتند، بیان کرد: این افراد شرکت‌های صوری را ایجاد کردند که فاقد فعالیت‌های عملی بوده‌اند و بیشتر در قبال مبلغی حدود ۱۰ میلیارد تومان توسط یقینی به هدایتی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه هدایتی افراد بی بضاعت را به عنوان مدیران این شرکت‌های صوری منصوب می‌کرد، گفت: این افراد بدون تجربه بازرگانی بودند که از سوی هدایتی مکلف به حضور در شرکت‌ها و امضا قرارداد‌ها شده بودند.

نماینده دادستان با بیان اینکه هدایتی به لحاظ تاخیر در بازپرداخت تسهیلات بانک سرمایه بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان بدهکار است، تصریح کرد: این مبالغ در اموری غیر از محل قرارداد مورد استفاده شده که شرکت سروش تجارت سیمرغ با ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و شرکت جاوید گشت هیرمند با ۱۳۰ میلیارد تومان از این نمونه هستند.

وی با بیان اینکه اهدای تسهیلات با شرکت‌ها بیش از سرمایه ثبتی شرکت بوده است اظهار کرد: تسهیلات اهدایی به شرکت‌ها به مبلغ ۲۶۰ میلیارد تومان و علی‌رغم تامین وثیقه ارزنده این تسهیلات فقط درقبال اخذ چک داده شده است.

نماینده دادستان با بیان اینکه ۴۵۳ میلیارد تومان مجموع وثایق بوده که قیمت‌های آن واقعی نبوده، گفت: بعد از کارشناسی مشخص شد ۲ زمینی که به عنوان وثیقه گذاشته شده بودند یکی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان و دیگری میلیارد تومان ۱۶ بوده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: