۰

کمک عراق به فرآیند انتقال اسرای داعشی

نخست وزیر عراق اعلام کرد که این کشور می تواند به انتقال اسرای داعشی غیرعراقی از خاک سوریه کمک نماید.
کد خبر: ۱۸۰۸۳۷
۰۹:۱۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، «عادل عبدالمهدی» روز سه شنبه اعلام کرد که دولت عراق می تواند به فرآیند انتقال اسرای داعشی غیر عراقی که در اسارت نیروهای دموکراتیک سوریه قرار دارند، کمک کند.

وی در کنفرانس خبری هفتگی خود تصریح کرد که عراق به بازگشت این اسرا به موطن خود یا پیگرد قانونی اسرایی که مظنون به ارتکاب جرم هستند، کمک خواهد کرد.

عبدالمهدی در این باره گفت: «برخی کشورها مانند فرانسه ممکن است از عراق برای انتقال شهروندان داعشی خود به سایر کشورها درخواست کمک کنند. عراق به انتقال این افراد به کشورشان کمک کرده و کمک خواهد کرد. این یک نبرد است و عراق باید به وظایف و تعهدات خود عمل نماید».

وی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که عراق با معضل نیروهای وابسته به داعش که دارای تابعیت سایر کشورها هستند و دولتها و کشورهایشان از پذیرفتن آنها سرباز می زنند، چگونه باید برخورد کند.

این در حالی است که نخست وزیر عراق پیش از این در یک کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرده بود که این کشور شبه نظامیان خارجی که موطن آنها از پذیرفتن آنها سرباز می زنند، تحویل نخواهد گرفت.

این اظهارات یک روز پس از آن بیان شد که «برهم صالح» رئیس جمهور عراق اعلام کرده بود که ۱۳ تن از اسرای داعشی که هفته گذشته توسط نیروهای دموکراتیک سوریه به عراق منتقل شده اند، در عراق محاکمه خواهند شد. وی در این باره گفت: «این افراد متهم به ارتکاب جنایت علیه ملت و تأسیسات عراق هستند و طبق قانون عراق نیز محاکمه می‌شوند و طبق قانون بین‌المللی امکان محاکمه آنها در اینجا وجود دارد».
منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: