۰

کدام جرایم در صدر کلاهبرداری‌های فضای مجازی قرار دارند؟

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درباره افزایش جرایم در فضای مجازی توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۸۰۷۱۱
۰۹:۳۴ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان افزایش جرایم در فضای مجازی اظهار کرد: از جمله جرایمی که می‌توان به آن اشاره کرد، بحث سرقت وجوه از طریق بستر اینترنتی بانکداری الکترونیک است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی‌های پلیس برای مراقبت شهروندان از رمز کارت بانکی کم اثر بوده است، افزود: در این خصوص روش‌های مختلفی از سوی افراد سودجو جهت کلاهبرداری (فیشینگ) انجام می‌شود که در تهران بزرگ بیشترین پرونده‌ها مربوط به اینگونه سرقت‌های اینترنتی است.

سرهنگ کاظمی با اشاره به موضوعات کلاهبرداری، تصریح کرد: کالا‌هایی که در فضای مجازی به فروش رفته است بیشتر کالا‌های غیرواقعی است و هدف اصلی مجرمان کلاهبرداری و اخذ وجوه از مشتریان است.

وی اضافه کرد: بحث تهدید و اخاذی یا آزار و اذیت از طریق اینترنت که در شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد، از دیگر موارد موجود در پرونده‌های جرایم مجازی است.


رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه با توجه به افزایش خرید و فروش اینترنتی کالا‌ها در ایام پایانی سال که در صفحات مختلف خرید و فروش در فضای مجازی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: شهروندان از سایت‌های معتبر و شناخته شده دارای «ای‌نماد» خرید‌های خود را انجام دهند و قبل از دریافت کالای خریداری شده وجوه آن را پرداخت نکنند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: