۰

یمن قتلگاه مزدوران غربی - عربی

منابع خبری شنبه شب از هلاکت 9 نیروی نظامی ویژه انگلیسی به همراه سه پاکستانی که در حال انجام ماموریت به اصطلاح خیلی محرمانه در یمن بودند، خبر دادند، خبری که حکایت از حضور نیروهای غربی و پاکستانی در جنگ خانمان سوز علیه ملت یمن دارد.
کد خبر: ۱۸۰۶۷۶
۱۵:۰۵ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، وبگاه خبری «تعز نیوز» یمن به نقل از یک منبع نظامی نوشت: کشته‌شدگان، از نیروهای ویژه نظامی انگلیس و پاکستان بودند که «دیگر مزدوران» را در عملیات مسلحانه که به نیابت از ارتش سعودی در جبهه‌های جنگ یمن می‌جنگند، فرماندهی می‌کردند.
روزنامه «دیلی اکسپرس» انگلیس نیز سه‌شنبه گذشته از زخمی شدن دو نظامی انگلیسی وابسته به نیروهای ویژه این کشور خبر داد . به نوشته این نشریه انگلیسی، این نیروها برای اجرای «مأموریتی خیلی محرمانه» و در چارچوب نیروهای مشترک آمریکا، انگلیس و امارات در یمن مستقر شده‌اند.

دیلی‌ اکسپرس نوشت که مأموریت نیروهای مشترک، مأموریت‌های جاسوسی در خصوص طرح‌هایی است که میان طرف آمریکایی و انگلیسی هماهنگی می‌شود و اماراتی‌ها هم در آن حضور و مشارکت دارند.

به نوشته این نشریه انگلیسی، تیم این نیروها که کاملا مسلح به سلاح‌های پیشرفته هستند، شامل 12 انگلیسی است که با بالگردی وابسته به ارتش امارات از «جیبوتی» و تحت فرماندهی آمریکا به یمن اعزام شده‌اند؛ این افراد عضو نیروهای ویژه انگلیس هستند که سه هفته پیش وارد امارات شده بودند.
عربستان و امارات برای جنگ یمن از مزدوران دیگر کشورهای غربی - عربی همچون آمریکا، انگلیس، سودان و مغرب به صورت رسمی و غیررسمی کمک گرفته‌اند. مغرب در بهمن ماه گذشته و به دنبال اختلافاتی با عربستان ، اعلام کرد که از ائتلاف عربی علیه یمن خارج می‌شود.
تیر ماه 1397 نتیجه تحقیقی در خصوص جنگ یمن منتشر شد که نشان داد، آمار تلفات ائتلاف سعودی در یمن بسیار بالاست، به طوری که فقط از سودانی‌هایی که عربستان با پول به خدمت گرفته، 850 نفر تاکنون کشته شده‌اند .

کتمان آمار تلفات انسانی ارتش سودان در یمن در حالی است که در طول چهار سال تجاوز ائتلاف غربی - عربی به سرکردگی عربستان، سعودی‌ها تاکنون هیچ آمار رسمی‌ از تعداد کشته‌های خود و مزدوران دیگر کشورهای همپیمانشان اعلام نکرده‌اند، اما آمار غیررسمی منتشر شده حکایت از هلاکت صدها سعودی و دیگر مزدوران غربی - عربی آنها در یمن دارد.
رسانه‌های عربستان شنبه شب همچنین از کشته شدن یک افسر عالیرتبه سعودی به همراه پنج محافظش در جبهه‌های «الحد شمالی» یمن خبر دادند.
خبرگزاری رسمی عربستان (واس) در این باره اعلام کرد که علاوه بر کشته شدن شش نظامی مذکور، دو نظامی دیگر سعودی نیز زخمی شده اند.

پایگاه خبری «الخلیج الجدید» نیز امروز (دوشنبه) اعلام کرد که درگیری در مرز عربستان و یمن در هفته های اخیر تشدید شده است. در این میان آمار رسمی تلفات نظامیان سعودی افزایش چشمگیری داشته، به حدی که 20 نظامی سعودی در درگیری های دو هفته اخیر در مرزهای جنوبی عربستان (شمال یمن)، کشته شده اند، اما آمارهای غیر رسمی نشان دهنده ارقام بسیار بالاتری است.
به نوشته الخلیج الجدید، استان های نجران، جیزان و عسیر در جنوب عربستان، کانون این درگیری ها است و نیروها و به ویژه یگان تک تیراندازان ارتش یمن، روزانه تلفات سنگینی را به نظامیان سعودی وارد می کنند.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
در اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک شهید شده اند که بیشتر این کودکان بر اثر گرسنگی و قحطی اعمال شده از سوی این ائتلاف جان خود را از دست داده اند.
جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی» نامیده است؛ شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

کارشناسان مسایل منطقه شهوت قدرت در «محمد بن سلمان» جویای نام و ولیعهد جوان و کم تجربه عربستان را عامل اصلی جنگ تحمیلی به یمن از سوی ائتلاف عربی - آمریکایی می دانند، ائتلافی که نه تنها در چهار سال گذشته با جنایات خود خسارات فراوان و جبران ناپذیری به یک کشور مسلمان وارد کرده است؛ از سوی دیگر جنگ یمن به قتلگاه مزدوران غربی - عربی متجاوز تبدیل شده است.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: