۰

استقرار سامانه گنبد آهنین در مرزهای سوریه و عراق

برخی منابع اسرائیلی تاکید کردند، آمریکا قصد دارد چندین آتشبار سامانه گنبد آهنین را جهت حمایت از نیروهای خود در مناطق مختلف جهان از جمله در مرزهای عراق-سوریه نصب کند.
کد خبر: ۱۸۰۱۷۲
۱۴:۴۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، برخی منابع اسرائیلی تاکید کردند، آمریکا قصد دارد چندین آتشبار سامانه گنبد آهنین را جهت حمایت از نیروهای خود در مناطق مختلف جهان از جمله در مرزهای عراق-سوریه نصب کند.

گنبد آهنین یک سامانه ضد موشک و ضد جنگنده است که با بودجه سخاوتمندانه آمریکا در اراضی اشغالی ساخته شد. آمریکا ماه گذشته ۹ عدد از آنها را خریداری کرد.

طبق گزارش سایت عبری‌زبان "ان.زد.آی.وی"، آمریکا قصد دارد یکی از آتشبارهای گنبد آهنین اسرائیل را در خاک سوریه و به صورت مشخص در منطقه التنف در مرزهای سوریه-عراق جهت حفاظت از پایگاه نظامی التنف نصب کند.

یک مسؤول عالی رتبه آمریکایی که جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا را در سفرش به ترکیه همراهی می‌کرد، گفت: واشنگتن با هر حمله‌ای علیه هم‌پیمانان کرد خود در سوریه مقابله می‌کند.

این مسؤول آمریکایی افزود: بولتون به آنکارا اعلام کرد که واشنگتن هرگز در این مرحله از پایگاه التنف عقب‌نشینی نخواهد کرد.

سایت اسرائیلی "ان.زد.آی.وی" گزارش داد، سامانه "گنبد آهنین" برای بررسی چگونگی عملکرد آن در مقابل آتش سنگین "نیروهای متخاصم"، در منطقه التنف عملیاتی خواهد شد.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: