۱

جاسوس اسرائیل در دولت سعودی کیست؟

عادل الجبیر وزیر خارجه سابق عربستان که این روزها پست وزیر مشاور در امور خارجی عربستان را برعهده دارد، سابقه چندین دهه جاسوسی برای موساد را داشته است.
کد خبر: ۱۸۰۰۱۵
۱۲:۵۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، بر اساس اطلاعاتی که سایت اینترنتی اودیسی ( ODYSSEY) و جما بوکلی (Jemma Buckley) نویسنده این سایت منتشر کرده ارتباط عادل الجبیر با موساد به دهه ۹۰ قرن گذشته میلادی باز می‌گردد و پیش از ورود وی به سلک دیپلماتیک عربستان و پیشرفت‌های وی در مناصب دیپلماتیک از جمله وزارت خارجه رژیم آل سعود بوده است.

باکلی از تحقیقاتی سخن می گوید که موفق شده طی ده سال گذشته اطلاعات بسیار مهم و حساسی را در خصوص وزیر خارجه سابق عربستان سعودی به دست آورد. وی نسبت به حجم بالای اطلاعات در این پرونده امنیتی ابراز شگفتی کرده و می‌گوید به همین علت نگران تهدیدات امنیتی خطرناکی است که احتمال دارد متوجه وی شود.

باکلی در حال حاضر به دنبال جمع آوری اطلاعات بیشتر است تا بتواند پروژه گسترده‌ای را در خصوص زندگی الجبیر و مناسبات وی با سازمان جاسوسی موساد انجام دهد.

    وی گفته است که عاملی که باعث شدت گرفتن روند این تحقیقات از سوی وی شده، اظهارات زیپی لیونی وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی است که موساد را به علت عدم تحرک در زمینه برکناری الجبیر از پست سابق خود در وزارت خارجه عربستان توبیخ کرده بود.

این تحلیلگر اروپایی می‌گوید که بعد از این اظهارات اشتیاق بالایی پیدا کرده تا تمام وقت خود را طی ماه‌های گذشته صرف این پرونده نماید. او می‌افزاید که بعد از چند هفته بحث و بررسی و جستجو در شبکه مجازی موفق شده به فیلیپ جرالدی دست پیدا کند که از افسران سابق سازمان فدرال آمریکا است. او موفق شده برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در این خصوص با این افسر سابق اف بی آی مصاحبه کند.

باکلی می‌گوید که نسبت به مسائل محرمانه و بسیار مهمی که جرالدی آنها را افشا کرد، شوکه شده است. و همین موضوع باعث شد که به دنبال تکمیل تحقیقات خود در این پرونده امنیتی باشد.

باکلی می‌افزاید که در حال حاضر تعدادی از نویسندگان مطرح در پیشبرد این تحقیقات عمیق و گسترده با او همکاری می‌کنند و تلاش دارند اطلاعات بیشتری در خصوص مناسبات محرمانه عادل الجبیر و موساد به دست بیاورند و این اطلاعات در نزدیک‌ترین زمان ممکن منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری چنین اطلاعاتی نیازمند سفر به ریاض و تل‌آویو است، می‌گوید که این موضوع بسیار خطرناک است و در حال حاضر تهدیدات شدید امنیتی را احساس می‌کند، اما تیم کاری وی متعهد شده است این تحقیقات را دنبال کند و آن را کنار نگذارد.

این نویسنده انگلیسی از دوستان و همکاران و مخاطبان خود در آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی که اطلاعات بیشتری در خصوص این پرونده دارند، خواسته است تا این اطلاعات را از طریق پست الکترونیکی در اختیارش قرار دهند.

** نحوه جذب الجبیر به موساد / باز هم پای یک زن در میان است

جراردی در خصوص نحوه جذب عادل الجبیر به موساد می‌گوید که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، الجبیر را از زمانی که سخنگوی رسمی سفارت عربستان در واشنگتن بود، زیر نظر داشت. چند سال بعد شبهه‌هایی در خصوص تلاش موساد برای جذب وی در این سازمان مطرح شد.

    تحقیقات بیشتر سرنخ‌های جدیدی را در این پرونده روشن کرد، هنگامی که الجبیر در سال ۱۹۸۱ دانشجوی رشته اقتصاد و علوم سیاسی در دانشگاه شمال تگزاس بود، با «کای آن ماتیوز» یکی از دانشجویان دختر سابق در رشته علوم سیاسی و مناسبات بین‌الملل ارتباط پیدا کرد.

ماتیوز روابط بالایی با تاجران اسرائیلی الماس در آمریکا داشت و همین موضوع باعث ارتباط الجبیر با بازرگانان و شخصیت‌های مهم یهودی در آمریکا شد. اف بی آی از طریق یک صحبت دوستانه با ماتیوز که در آگوست سال ۱۹۹۸ انجام شده، متوجه شد که اولین دیدار میان عادل الجبیر و سازمان جاسوسی اسرائیل در اکتبر سال ۱۹۹۵ انجام شده است.

    الجبیر به علت ارتباط عاطفی که با ماتیوز ایجاد کرده بود و بدهی‌های سنگینی که به بازرگانان یهودی آمریکا داشت، مجبور به همکاری با موساد شد. بعد از شکل گرفتن این همکاری بود که موساد از ماتیوز خواست تا روابطش را با عادل الجبیر قطع کند.

نویسنده این مقاله تاکید دارد که دلایلی را در اختیار دارد که نشان می‌دهد فعالیتها و تحرکات عادل الجبیر در داخل سفارت عربستان در آمریکا کاملاً از طریق موساد مدیریت می‌شده است.

وی می‌افزاید که با توجه به ماهیت کاری الجبیر، از او خواسته شده بود که مناسبات مستحکمی را از طریق سفارت این کشور با آمریکا ایجاد کند.

نویسنده این مقاله می‌افزاید که ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص پیشرفت کاری الجبیر از سخنگویی سفارت عربستان در آمریکا به عنوان سفیر و وزیر خارجه این کشور بعد از تکمیل تحقیقات و در نوشته‌های بعدی وی منتشر خواهد شد.
منبع: MASHREGH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
حرمله