۰

داعش در افغانستان در حال گسترش است

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه با اعلام نگرانی از انتقال تروریست ها از خاورمیانه به کشورهای آسیای مرکزی از جمله افغانستان اعلام کرد که گروه تروریستی داعش هر روز مناطق تحت کنترل خود در این کشور را بیشتر می کند.
کد خبر: ۱۸۰۰۰۶
۱۱:۵۹ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه با اعلام نگرانی از انتقال تروریست ها از خاورمیانه به کشورهای آسیای مرکزی از جمله افغانستان اعلام کرد که گروه تروریستی داعش هر روز مناطق تحت کنترل خود در این کشور را بیشتر می کند.

میخائیل بوگدانف امروز سه شنبه در نشست باشگاه سیاسی والدای در مسکو افزود: این موضوع تهدیدی جدی برای کشورهای عضو سامان پیمان امنیت جمعی است.
ˈپیمان امنیت دسته جمعی (CSTO) که در سال 1992 (1371) در کشور ازبکستان و شهر تاشکند و با عضویت 9 کشور (روسیه، بلاروس، تاجیکستان، ازبکستان، گرجستان، آذربایجان، قرقیزستان، ارمنستان و قزاقستان) تشکیل شد.

این سازمان یک تشکل فعال نظامی و چندمنظوره در آسیای میانه و قفقاز به حساب می آید که به منظور بالا بردن ظرفیت‌ها و متحد نگه داشتن کشورهای عضو پیشین جماهیر شوروی از طرف روسیه تاسیس شد.
یکی دیگر از اهداف اصلی این سازمان، محدود کردن زمینه گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و نفوذ ایالات متحده در این کشورها بوده است.
تعداد کشورهای عضو این سازمان در سال 2002 (1381) با خروج جمهوری آذربایجان و گرجستان به هفت عضو کاهش پیدا کرد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت که معلوم نیست داعشی ها چگونه و از چه طریقی از عراق و سوریه خود را به افغانستان می رسانند.

بوگدانف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مبارزه با گروه های تروریستی نیاز به عزم جهانی دارد، اظهار داشت: مسکو رمز موفقیت در مبارزه با تروریسم را خودداری غرب برای استفاده ابزاری از تروریسم می داند و از گسترش همکاری های جهانی و فراگیر میان تمام کشورها در مبارزه با تروریسم حمایت می کند.
وی بدون اشاره به نام آمریکا اعلام کرد: ما از غربی ها انتظار داریم که از تروریست ها برای رسیدن به اهداف ژئوپلیتیک استفاده ابزاری نکنند.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: