۰

توافق آدانا بهترین راه برای حل بحران سوریه است

دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد، این اتحادیه حضور نیروهای خارجی در سوریه را محکوم می‌کند و بهترین راه برای حل و فصل اوضاع سوریه را بازگشت به توافقنامه "آدانا" می‌داند.
کد خبر: ۱۷۹۸۲۴
۰۹:۴۶ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد، این اتحادیه حضور نیروهای خارجی در سوریه را محکوم می‌کند و بهترین راه برای حل و فصل اوضاع سوریه را بازگشت به توافقنامه "آدانا" می‌داند.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در جریان نشستی در خصوص بررسی بحران سوریه در چارچوب کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که این اتحادیه هرگونه حضور خارجی در سوریه را از اساس محکوم می‌کند و بهترین راه حل برای حل و فصل وضعیت سوریه پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور بازگشت به توافق "آدانا" است که در سال ۱۹۹۸ میان آنکارا و دمشق به امضا رسید.

بنا بر گزارش الیوم السابع، محمود عفیفی، سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب نیز در خصوص این جلسه تصریح کرد: در این نشست وزرای دفاع لبنان و ترکیه و همچنین فرستاده آمریکا به سوریه، معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده سازمان ملل به سوریه حضور داشتند.

عفیفی خاطرنشان کرد: در نشست مذکور به بررسی ابعاد مختلف بحران سوریه پرداخته شد.

ابوالغیط گفت: اختلافات آمریکا و روسیه در عرصه بین‌الملل تأثیر منفی بر امکان حل و فصل بحران سوریه می‌گذارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرد: تصمیم در این خصوص در نهایت برعهده کشورهای عربی است و تا این لحظه هیچگونه تغییر اساسی در مواضع این کشورها در رابطه با موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مشاهده نشده است. نظام سوریه احتیاج به این دارد که "روشی میانه‌روتر" در پیش بگیرد و به تحقق پیروزی‌های نظامی اکتفا نکند بلکه وارد روند سیاسی جدی و گفت‌وگوی واقعی با مخالفان سوریه از جمله کردها شود.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: