۱

ذبح کودک شیعه ثمره اصلاحات ارّه‌ای بن‌سلمان است

کد خبر: ۱۷۹۷۲۷
۱۱:۰۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، «سید طاهر الهاشمی» ازشخصیت‌های برجسته شیعه در مصر، طی گفتگویی اختصاصی با خبرنگار جام نیوز، به تشریح وضعیت عمومی این کشور و اوضاع شیعیان مصری پرداخت.

وی همچنین به قتل فجیع یک کودک شیعه در عربستان سعودی واکنش نشان داد.

 
الهاشمی در ابتدا گفت: وضع عمومی در کشور مصر نسبت به قبل از ثبات بیشتری برخوردار است و انتظار می‌رود از لحاظ اقتصادی و معیشتی، نسبت به آنچه در سال 2011 شاهد بودیم، شرایط بهتری داشته باشیم.


عضو مجمع جهانی اهلبیت وضعیت کنونی شیعیان مصر را بسیار بهتر از دوران "اخوان المسلمین" توصیف کرد و یادآور شد: متأسفانه بدترین دوران برای شیعیان، دوره‌ای بود که شیخ «حسن شحاده» به آن صورت فجیع توسط یک عده افراطی و تندرو در روزهای آخر حکومت «محمد مرسی» و اخوان المسلمین کشته شد. این جنایت را می‌توان تلخ‌ترین خاطره شیعیان مصر در قرن 21 نامید.


وی همچنین درباره کشمکش احزاب مصری بر سر تغییر قانون اساسی و تمدید ریاست‌جمهوری ژنرال «عبدالفتاح السیسی» اظهار داشت: تغییر قانون اساسی و تمدید دوره ریاست‌جمهوری در نهایت باید از فیلتر رفراندوم مردمی بگذرد. مخالفان و موافقان به هر حال راهی ندارند جز اینکه نظر خود را از مسیر آرای عمومی به کرسی بنشانند.


سید طاهر الهاشمی سپس راجع به جنایت ذبح یک کودک خردسال شیعه توسط یک وهابی تندرو مقابل دیدگان مادرش، تأکید کرد: این جنایت وحشتناک و غم‌انگیز نتیجه تبلیغات شیعه‌ستیزانه وهابی‌های افراطی در شبه‌جزیره عربستان است. ما ضمن محکوم کردن این جنایت، خواستار محاکمه عامل یا عاملان این کودک‌کشی وحشیانه هستیم. به‌علاوه، از ریاض می‌خواهیم که با تصویب قوانین لازم، جلوی ترویج افکار ضدشیعی در عربستان را بگیرد.

 

این اندیشمند مصری ادامه داد: سوءاستفاده تندروها از گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای ترویج آموزه‌های افراطی، جهان عرب را گرفتار تهدیدات امنیتی و ضعف اتحاد کرده است. اگر جز این بود، الان نباید سکوت عجیب اعراب در قبال این جنایت مذهبی را مشاهده می‌کردیم.

 

وی افزود: قتل کودک شیعه عربستانی باید از طریق محافل حقوقی و رسانه‌ای در سطح بین المللی و جهان عرب پیگیری و محکوم شود؛ زیرا جنایتی است که در کینه‌توزی، تکفیر و تفکر داعشی ریشه دارد.
 

الهاشمی در پایان با اشاره به سرپوش نهادن سعودی‌ها بر جنایاتی نظیر قتل «جمال خاشقچی» خاطرنشان ساخت: اینکه امروز کودک شیعه «زکریا الجابر» به‌دست یک وهابی تندرو مظلومانه قربانی می‌شود، از تبعات سیاست‌های غلط و به‌اصطلاح اصلاح‌طلبانه «محمد بن سلمان» است. اصلاحات "ارّه‌ای" این شاهزاده کوچک سعودی ـ که در برخی کشورها هم از او تقلید می‌کنند ـ ثمره‌ای بهتر از این نمی‌تواند در بر داشته باشد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
ننگ بر بن سلمان قاتل