۰

انتقاد آیت الله سبحانی از شورای عالی حوزه

آیت الله سبحانی از شورای عالی حوزه های علمیه به دلیل تعطیلی کتابخانه ها در روز یکشنبه انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۷۹۴۰۰
۱۰:۱۲ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، مرجع تقلید شیعیان امروز در انتهای درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با اشاره به حدیثی گفت: شما را از ۵ به ۵ دیگر عبور می دهم؛ اول انسان در محضر عالمی بنشیند که حرفش و سخنش عقائد انسان را محکم کند. عالمی نباشد که بحث را با مزاح و مسائل دنیوی تمام کند، اگر در مورد مسائل دنیوی هم بحث می کند طوری باشد که عقائد انسان را محکم کند.

او ادامه داد: انسان در محضر عالمی باشد که او را از ریا به اخلاص ببرد. در حالات علما دیدم که فردی امام جماعت مسجد بود، نیمه راه برگشت. گفت: حالت اخلاص را در خود نمی بینم.

آیت الله سبحانی اضافه کرد: من نمی گویم مانند علامه طباطبایی باشید، او هیچ گاه امام نشد همواره ماموم بود. در همین حیاط، پارچه ای پهن می کرد و پشت سر مرحوم آیت الله محمدتقی خوانساری نماز می خواند.

او ابراز کرد: سومین نکته، عبور از رغبت به سوی زهد است؛ یعنی همنشین عالمی شویم که ما را از رغبت دنیا کم کند و به زهد سوق دهد. یعنی دنیا را نه به کمال که به مقدار کم بگیرد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: نکته چهارم همنشینی با عالمی است که انسان را از کبر به تواضع برساند یعنی از حالت تکبر بیرون بیاورد. در همین خیابان ارم نانوایی بود که علامه طباطبایی همچون دیگران در صف می ایستاد و نان می گرفت، زیر بغل می زد و منزل می رفت، خیلی افرادی که در صف بودند او را فقط به عنوان اینکه سید است، می شناختند. ما هم که طلبه بودیم در صف می ایستادیم.

او در پایان تاکید کرد: در جامعه ما باید الگوهایی در فیضیه و مدارس حوزه باشد که عملشان ما را به اینجا بکشاند.

آیت الله سبحانی همچنین از شورای عالی حوزه های علمیه این گلایه را کرد که روز یکشنبه که تعطیلی نبود چرا کتابخانه ها بسته بود؟ کتابخانه مانند داروخانه است، همانگونه که داروخانه شبانه روزی داریم، کتابخانه هم باید شبانه روزی باشد، حالا شب نمی تواند خدمات بدهد، روز آن را نبندیم.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: