۰

زندگی جهنمی یا زندگی عادی سلمان رشدی از کدام زندگی سخن می گوید؟

سلمان رشدی، با گذشت ۳۰ سال از صدور فتوای امام خمینی رحمه الله علیه، درباره خود می گوید: دیگر مایل نیست، پنهانی زندگی کند.
کد خبر: ۱۷۹۳۳۵
۱۳:۴۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، زندگی وحشت بار میان دیوارهای امنیتی و حضور با دلهره در شهر میان حصار ماموران امنیتی چندلایه، توصیف بیش از 30 سال زیستن سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی در دنیاست.
 
فرمان امام خمینی رحمه الله علیه درباره سلمان رشدی آنقدر محکم و دارای ضریب نفوذ فوق العاده بالا بود که با گذشت بیش از 30 از آن باز هم از آن سخن می گوید.
 

بدتر از همه اینها بی توجهی افکار عمومی به افراد شهرت طلبی مانند اوست که سالی چند بار رسانه ها به سراغش می روند تا حافظه تاریخی عموم را متوجه وجود او کنند.

 
سلمان رشدی از آن شخصیت هاست که بیش از 30 سال است وحشت و نگرانی از فراموش شدن از حافظه افکار عمومی با او همراه است و این برایش کمتر از تهدیدات امنیتی موجود نیست.
 

پیدا شدن سروکله سالانه او در رسانه ها هم تنها برای تکرار یک حرف است: من هستم. فراموشم نکنید.
 
به گزارش یورونیوز، سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی-هندی با گذشت ۳۰ سال از صدور فتوای روح الله خمینی علیه خود، می گوید دیگر مایل نیست پنهانی زندگی کند.

 

زندگی سلمان رشدی از روز ۱۴ فوریه ۱۹۸۹ و پس از آنکه رهبر وقت ایران به دلیل نگارش کتاب «آیات شیطانی» علیه او فتوای مرگ صادر کرد، برای همیشه تغییر کرد. روح الله خمینی در فتوای خود سلمان رشدی را «مرتد» اعلام کرد.

 

این نویسنده بریتانیایی-هندی پس از آن به مدت ۱۳ سال با نام جعلی و تحت حفاظت پلیس بریتانیا زندگی کرد.
 

این حضور گرچه تصنعی است اما سلمان رشدی درباره اوضاع خود می گوید: «نمی خواهم مخفیانه زندگی کنم. [...] آن زمان ۴۱ ساله بودم و اکنون ۷۱ ساله هستم. اوضاع اکنون خوب است.»


در تائید تصنعی بودن جریان زندگی این فرد مرتد که حالا مدعی خوب بودن اوضاع است، کافی است بدانید در جریان سفر اخیرش به پاریس تحت مراقبت نیروهای امنیتی قرار داشت. گرچه اکنون اعلام کرده که در نیویورک «زندگی کاملا عادی» دارد و مانند دیگر شهروندان سوار «مترو» در این شهر می شود.
 

کتاب «آیات شیطانی» در سال ۱۹۸۸ میلادی منتشر شد. بلافاصله امام خمینی ره موضع گرفتند و با صدور حکم ارتداد برای این فرد، واکنش مناسبی نشان دادند تا کسی دیگر جرات توهین به اسلام و مقدسات را پیدا نکند.

 سلمان رشدی پس از سال ها از صدور این فرمان تاریخی امام خمینی در جایی گفته بود: دوره های طولانی ای بود که فکر می کردم به آخر خط رسیده ام. .. روزهای اول بسیار وحشت زده بودم، ولی فکر می کردم اگر بنشینم و منتظر باشم که چه موقع گلوله ای به سوی من می آید، دیوانه خواهم شد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: