۰

لغو کلمه اسلام از مدارک تحصیلی در اتریش

حدف کلمه اسلام از مدارک تحصیلی در اتریش، عصبانیت جامعه مسلمان این کشور را به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۷۹۱۱۶
۰۹:۲۶ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت آموزش و پرورش و ریاست امور دینی وابسته به شورای وزیران اتریش طی اقدامی که خشم مسلمانان این کشور را به همراه داشته، جای کلمه اسلام را با حرف اختصار «GG» جایزگزین کرده است.

رهبران جامعه اسلامی اتریش  اقدام دولت این کشور را تبعیض آشکار علیه مسلمانان اتریش توصیف کردند.

«اومیت فورال» رئیس هیات اسلامی اتریش در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: ایجاد چنین تغییری در اسناد و مدارک رسمی، نباید از جنبه بروکراتیک گرفته شود.

وی تاکید کرد که شورای مسلمانان اتریش علیه این تصمیم به همه ابزارهای قانونی متوسل خواهد شد.

فورال یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش اتریش در توجیه این اقدام مدعی شده است که هدف از این اقدام به این دلیل بوده است که دانش آموزان طایفه علوی هنگام انتخاب دروس اختیاری، درس اسلام را به اشتباه انتخاب نکنند.

وی تاکید کرد: حذف کلمه اسلام و جایگزین کردن آن با حروف اختصاری به هیچ وجه توجیه پذیر نیست چون کلمه اسلام بیانگر هویت مسلمانان است.

از سوی دیگر «فرید حافظ» استاد دانشگاه جرج تاون در این باره گفت: هدف از این تصمیم تضعیف سازمان نماینده مسلمانان در اتریش است.

وی افزود: دولت سعی می کند این هیات را تضعیف و دیگر بازیگران را برجسته کند.

حافظ تصریح کرد: این هیات در سال ۲۰۱۳ از علوی ها و شیعیان هم نمایندگی می کرد اما امروز به ۳ هیات تقسیم شده که اولین اقدام برای تضعیف آن است.

وی بیان کرد: لغو کلمه اسلام به مثابه اقدامی برای به حاشیه راندن هیات اسلامی است که در چارچوب تلاش دولت راستگرای افراطی این کشور برای تشکیل اسلام مورد نظر خود صورت  گرفته است.

این محقق دانشگاهی افزود: هیات اسلامی اتریش تمامی مسلاجد و جمعیت های اسلامی این کشور را اداره می کند و این به مذاق دولت راستگرای افراطی خوش نمی آید.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: